Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Company Of Heroes : Kompania Braci


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 wodny

wodny

    Chorąży

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 426 postów
  • Ską…d:Warszawa

Napisano 14 lutego 2010 - 02:20

Company of Heroes: Kompania Braci




Kolejna gra strategiczna stworzona przez autorów Warhammer 40,000: Dawn of War i popularnej serii Homeworld. Tym razem przenosimy sie do okresu Drugiej Wojny Światowej, a dokładniej rok 1944 "D-Day" lądowanie w Normandii. Wcielamy się w rolę Pana i Władcy życia i prowadzimy setki jednostek amerykańskich żonierzy w głąb Francji w celu zlikwidowania oddziałów III Rzeszy.


[attachment=4234:4.jpg]

Jak każda gra tego typu i CoH opiera się na głownych zasadach rozgrywki strategicznej czyli:

Zasoby.


Jednostki i ich ograniczona liczebność na misje.

Doświadczenie jednostek.


Ulepszenia i umiejętności specjalne.


Budynki i umocnienia polowe

Ad.1


Głównymi zasobami, ktore zdobywamy w trakcie gry w celu zwiększenia naszej potęgi to: amunicja, paliwo i zasoby ludzkie. Otóż każdy z zasobów pozyskiwany jest poprzez punkty strategiczne, każdy zasób ma przyporządkowany inny ich rodzaj. Paliwo oznakowane jest okręgiem z baryłką ropy, amunicja - okręgiem z trzema nabojami artyleryjskimi, a zasoby ludzkie - okręgiem z kropką w środku. W jaki sposób zdobywamy taki punkt strategiczny? To bardzo prosta i przyjemna sprawa. Tworzymy nowy oddział piechoty i przemieszczamy ją w kierunku danego punktu. Zdobywając kolejne punkty poszerzamy własny teren panowania i zwiększamy liczbę zasobów, ktore wydajemy na kolejne oddziały.


Ad.2


Jednostki produkowane są w odpowiednich budynkach, mogą też być przywołane za pomocą wsparcia logistycznego (doktryny). Różnice między jednostkami podobnego typu obu armii w większości są znaczące.
Istnieje ustalony limit utworzonych jednostek, którego nie można przekroczyć. Każdy oddział zajmuje określoną liczbę punktów. Limit zaopatrzenia można zwiększyć poprzez zdobywanie nowych sektorów strategicznych. Maksymalna ilość punktów do zajęcia to 90. Coraz częściej spotykamy się w grach strategicznych z tym, że nie tworzymy pojedynczych jednostek, tylko za jednym zamachem cały oddział składający sie z 5 żołnierzy. Tak samo jest w CoH.

[attachment=4231:1.jpg]

Ad.3

Teraz to do czego dążymy czyli ulepszanie jednostek po to żeby stawały się bardziej zaprawione w boju. Dłuższy czas przetrwania na polu walki to większa ilość zabitych Niemców w czasie wojny .
Dla piechoty najważniejszym uzbrojeniem dodatkowym jest broń maszynowa, zwiększająca siłę ognia oraz - w przypadku karabinów maszynowych - umożliwiająca ostrzał zaporowy piechoty przeciwnika, który doprowadza ją do przygwożdżenia. Niektóre drużyny mogą również wyposażyć się w granatniki, dające większą skuteczność w starciach z wojskami pancernymi. Jednostki inżynieryjne mają do dyspozycji także miotacze ognia, pozwalające na zniszczenie budynków, w których ukrywa się wróg.

Także jednostki pancerne mają dodatkowe wyposażenie, na przykład niemieckie czołgi i działa samobieżne można uzbroić w fartuchy gąsienicowe, które zapewniają ochronę gąsienic tych pojazdów. Z kolei amerykańskie czołgi mają lepsze wsparcie logistyczne w postaci trałów oraz buldożerów. Niektóre pojazdy mają możliwość domontowania lekkiego karabinu maszynowego na wieżyczce.

Dla pewnych jednostek istnieją określone typy ulepszeń, np. spośród pojazdów tylko wóz pancerny M8 Greyhound może podkładać wykupione wcześniej miny, a jedynie strzelcy mają na podorędziu bomby przylepne. Bywa też, że kupno dodatkowej broni pozbawia jednostkę unikalnej zdolności, np. po wyposażeniu w cztery karabiny maszynowe transporter M3 Halftrack przestaje być pojazdem transportującym.

Piechota może przejąć nadający się do użytku sprzęt ciężki przeciwnika, ale nie skorzysta ze specyficznych umiejętności tegoż, przykładowo Niemcy po przejęciu CKM-u Browning nie są w stanie użyć amunicji przeciwpancernej.

Ad.4


Budynki w CoH stanowią fundament naszej armii. To w nich szkolimy nowe jednostki, tworzymy ulepszenia, budujemy maszyny. Umocnienia polowe, w przeciwieństwie do budynków bazy, mogą być budowane w każdym miejscu na mapie i to niekoniecznie przez inżynierów. Niektóre rodzaje umocnień dają radę zbudować niektóre rodzaje żołnierzy - zależy to od armii, doktryn dowodzenia i rodzaju jednostki. Większość nie kosztuje nic, natomiast miny i stanowiska karabinów maszynowych (gniazda CKM-ów i bunkry) kosztują odpowiednio jednostki amunicji i paliwa.

[attachment=4233:3.jpg]


A teraz to co tygryski lubią najbardziej.

Piechota i artyleria US Army

Drużyna saperów: Pistolet maszynowy M3

Drużyna strzelców: Karabin M1 Garand, karabinek M1

Drużyna spadochroniarzy (wsparcie): Karabinek M1

Drużyna rangerów (wsparcie): Karabin M1 Garand, Bazooka

Snajper: Karabin Springfield M1903

Obsługa CKM-u M1917 Browning : Przenośny CKM M1917 Browning

Moździerz M2 z obsługą: Przenośny moździerz M2 60mm

57mm działko ppanc. M1 z obsługą

Haubica M2A1 105mm z obsługą (wsparcie)

Pojazdy US Army

Willys Jeep: Karabin maszynowy M1919 kalibru .30

Transporter półgąsienicowy M3: Karabin maszynowy M2 kalibru .50

Wóz pancerny M8 Greyhound: Działko ppanc. 37mm

Czołg średni M4 Sherman: Działo 75mm

Samobieżna wyrzutnia rakiet T34 Calliope (wsparcie) : 60 rakiet 4.5 cala, działo 75mm

Pojazd wsparcia M4 Sherman "Krokodyl" : Miotacz ognia

Niszczyciel czołgów M10 Wolverine : Działo ppanc. 76mm

Czołg ciężki M26 Pershing (wsparcie) : Działo 90mm

Myśliwiec bombardujący P47 Thunderbolt (wsparcie niekontrolowane) : 8 CKM kalibru .50, maks. 900 kg bomb lub rakiet

Piechota i artyleria Wehrmachtu


Drużyna pionierów : Pistolet maszynowy MP40

Drużyna volksgrenadierów : Karabin Kar98, jeden pistolet maszynowy MP44

Drużyna grenadierów : Karabin Kar98, pistolet maszynowy MP44

Drużyna szturmowców (wsparcie) : Karabin Kar98, karabin szturmowy StG44

Drużyna piechurów odznaczonych Krzyżem Rycerskim : Karabin szturmowy StG44

Oficer : Pistolet Luger

Snajper : Półautomatyczny karabin G43

Moździerz Granatewerfer 34 8mm z obsługą

CKM MG42 z obsługą

Działo ppanc. PaK 38 50mm z obsługą

Wieloprowadnicowa wyrzutnia rakietowa 150mm Nebelwerfer z obsługą

Działo ppanc./plot. 88mm Flak z obsługą (wsparcie)


Pojazdy Wehrmachtu



Mina samobieżna Goliat

Motocykl BMW R75 : Lekki karabin maszynowy MG 42

Transporter półgąsienicowy SdKfz 251: Lekki karabin maszynowy MG 42

Wóz pancerny SdKfz 234/1 "Puma" : Szybkostrzelne działko 20mm

Samobieżne działo szturmowe Stug IV : Działo StuK 40 75mm

Działo samobieżne StuH 42 (wsparcie) : Haubica 105mm FH18

Czołg średni Panzer IV : Działo 75mm KwK 40

Pojazd p-lot. Flakpanzer Ostwind : Szybkostrzelne działo plot. 37mm Flak 43

Czołg średni Panzer V "Pantera" : Działo 75mm KwK 42

Czołg ciężki Panzer VI "Tygrys" (wsparcie) : Działo KwK 36 88mm


Jeśli ktoś ma ochotę po ciężkim dniu w pracy lub w szkole wyżyć się, to właśnie dlatego polecam tą grę. Zbuduj wojsko i rozwal paru Niemców natychmiast poprawi Ci sie humorek. Zapraszam do wspólenj rozmowy na temat tego działa Relic Entertainment .

Użytkownik wodny edytował ten post 14 lutego 2010 - 02:27

  • 0
"Każde królestwo rozdarte wewnętrznie pustoszeje a skłócone domy upadają"

#2 FajKeL

FajKeL

    Szeregowy

  • Recruit
  • Pip
  • 28 postów
  • Ską…d:Wrocław

Napisano 21 czerwca 2010 - 10:30

Świetna gierka. Mam ją i oba dodatki. Ogólnie to nie lubie strategii, ale ta gierka mnie nieziemsko wciągneła
  • 0
Dołączona grafika





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0