Skocz do zawartości


Zdjęcie

de_russka


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
27 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: de_russka (15 użytkowników oddało głos)

Chciałbyś żeby mapa była na serwie?

  1. Tak (12 głosów [80.00%])

    Procent z głosów: 80.00%

  2. Nie (1 głosów [6.67%])

    Procent z głosów: 6.67%

  3. Nie mam zdania (2 głosów [13.33%])

    Procent z głosów: 13.33%

Głosuj

#1 z0nk

z0nk

    Porucznik

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPip
  • 897 postów
  • Ską…d:z bramki numer 1

Napisano 01 maja 2007 - 10:46

Nazwa mapy: de_russka
Link do pobrania http://www.brutesmap...s/de_russka.zip
Objętość po rozpakowaniu 8.6 mb ;s
Kilka screenów bs A | bs B | resp CT | resp Terro
Opis mapy Ciekawa mapka, w rozmieszczeniu przypomina d2, lecz jest trochę inna 'klimatycznie' i ma więcej wejsć, przejść itd. :> Mapka jak najbardziej tp (grana na różnych turniejach np. CEVO..).. co tu więcej gadać, ściągnijcie i zobaczcie..

Użytkownik tyro edytował ten post 03 czerwca 2007 - 08:48

  • 0

(Minutę temu) KoNiO -- czemu mi nie dziala strona razer-a skoro mam IE 7,0 ?

Dołączona grafika

#2 Owi

Owi

    Administrator

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6 326 postów
  • Ską…d:Białystok

Napisano 01 maja 2007 - 10:52

mi pasi
  • 0
Dołączona grafika

..."Umiesz liczyć - licz na siebie"...
Head Admin @ Tawerna-cs.org

#3 Wesoły

Wesoły

    Kapral

  • Recruit
  • PipPip
  • 90 postów

Napisano 01 maja 2007 - 11:29

grałekm na niej kiedyś gdzieś... niezła mapka ;d
  • 0
Dołączona grafika

http://www.polskajazda.pl/Profil,Ford,Escort,Daewoo,Nubira,Ford,Focus,Honda,Civic/40657

#4 z0nk

z0nk

    Porucznik

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPip
  • 897 postów
  • Ską…d:z bramki numer 1

Napisano 01 maja 2007 - 12:05

opcję "wisi mi to" można rozumieć jako "nie wiem" albo "wisi mi to" lol .gif' class='bbc_emoticon' alt=': lol :' />
  • 0

(Minutę temu) KoNiO -- czemu mi nie dziala strona razer-a skoro mam IE 7,0 ?

Dołączona grafika

#5 grrubaS

grrubaS

    Plutonowy

  • Oldie
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Ską…d:Łódź

Napisano 01 maja 2007 - 01:08

mnie osobosice na początku średnio sie odobała, ale jak ją już poznałem lepiej i troszke na niej pograłem to mi przypadła do gustu
chętnie bym ją widział w mapcyklu
  • 0

Dołączona grafika

#6 rahH

rahH

    pr0ncie

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 313 postów

Napisano 01 maja 2007 - 01:12

nie gralem na niej widze tylko skriny, i raczej jej nie dodamy teraz bo nikomu by sie nie chcialo sciagac... poozniej moze ;p Teraz mysle jak ten aktualny mc zmienic troche, moze cpl_strike wywalic na jakis czas tez

Użytkownik rahH edytował ten post 01 maja 2007 - 01:20

  • 0
Dołączona grafika

#7 ScaR

ScaR

    Troll

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 622 postów
  • Ską…d:Poznań

Napisano 02 maja 2007 - 12:09

MI sie średnio podoba wiec na razie zagłosowałem na nie. cpl_strike niech zostanie imo to jest najfajniejsza mapka z cpl'i.
  • 0
Kto się c*pą urodził mężczyzną nie umrze

Dołączona grafika

Nowy H@ Tawerny :D
Dołączona grafika

#8 ulti

ulti

    Porucznik

  • Vip
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 077 postów

Napisano 02 maja 2007 - 01:18

Narazie proponuje sie wstrzymac z takimi mapami. Serwer trzeba rozkrecic bo jak narazie to na nuke i inferno serw stoi pusty to chyba nie myslicie ze ktos przyjdzie de_russake grać. Jak bedziemy mieli stałych graczy wtedy mozna pododawac nowe mapy bo jak narazie to wg mnie nie ma to sensu.
  • 0
bzzzzzzzzyyyy

#9 z0nk

z0nk

    Porucznik

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPip
  • 897 postów
  • Ską…d:z bramki numer 1

Napisano 03 czerwca 2007 - 04:06

Zgodnie z obietnicą - miesiąc minął więc otwieram
co myślicie? dodajemy czy nie? :>
  • 0

(Minutę temu) KoNiO -- czemu mi nie dziala strona razer-a skoro mam IE 7,0 ?

Dołączona grafika

#10 szabla

szabla

    Plutonowy

  • Oldie
  • PipPipPip
  • 105 postów

Napisano 03 czerwca 2007 - 07:13

ja bym dodal nieznam dokonca mapy ale zawsze to jakas zmiana :P
  • 0

#11 Owi

Owi

    Administrator

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6 326 postów
  • Ską…d:Białystok

Napisano 03 czerwca 2007 - 10:40

dodalbym
  • 0
Dołączona grafika

..."Umiesz liczyć - licz na siebie"...
Head Admin @ Tawerna-cs.org

#12 rahH

rahH

    pr0ncie

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 313 postów

Napisano 03 czerwca 2007 - 10:50

ja tez ;D najlepsza chyba z tych co gralismy wczoraj =]
  • 0
Dołączona grafika

#13 Masmix

Masmix

    Porucznik

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 164 postów
  • Ską…d:Kraków

Napisano 03 czerwca 2007 - 11:15

na TAK, dodajcie takze kiedys celtic :)
  • 0
Disturbed: Indestructible:

"Every broken enemy will know,
That their opponent had to be invincible!
Take a last look around, while you’re alive,
I’m an indestructible master of war!



#14 ScaR

ScaR

    Troll

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 622 postów
  • Ską…d:Poznań

Napisano 03 czerwca 2007 - 01:06

Nie grałem jej wczoraj ale nadal na nie.
  • 0
Kto się c*pą urodził mężczyzną nie umrze

Dołączona grafika

Nowy H@ Tawerny :D
Dołączona grafika

#15 grrubaS

grrubaS

    Plutonowy

  • Oldie
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Ską…d:Łódź

Napisano 03 czerwca 2007 - 01:15

kozak mapa mimo że wczoraj nie bylem na wieczorku to i tak znam ta mape. Dla mnie ona wymiata i trzeba ją dodać
  • 0

Dołączona grafika

#16 ulti

ulti

    Porucznik

  • Vip
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 077 postów

Napisano 03 czerwca 2007 - 02:21

Tylko czy ludziom bedzie sie chcialo sciagac? 8Mb przez steama to sie sie ciagnie. Na probe mysle ze mozna sprobowac, najwyzej sie ja wywali i sprobuje za jakis czas.
  • 0
bzzzzzzzzyyyy

#17 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 05 czerwca 2007 - 01:13

zdecydowaliśmy o dodaniu tej mapy do standardowego mc. jednak, aby to zrobić trzeba mieć strefy. ulti powiedział, że zrobi, ale musi wiedzieć jakie. ja znalazłem na boardzie jakieś strefy do tej mapy, ale powiem szczerze niezbyt mi się podobają, bo zbytnio zawężaja pole gry. w zasadzie wszystko poza bs'ami będzie zbędne bo ct nie mogą się ruszyć. to będzie tak jak na cpl_strike... niby mapa duża, a gra się tylko na bs'ach.

proponuję zrobić własne strefy. w załączeniu macie screeny proponowanych przeze mnie stref.

poza tym macie dwa pliki overview. gdzie zacienione są miejsca zakazane dla CT , a "czerwone" kreski oznaczają wejścia gdzie są strefy. jeden screen zawiera strefy z boarda (ten gdzie jest więcej zacienione), a drugi zawiera moją propozycję.

decydujcie

/edit

jeżeli zdecydujecie o zrobieniu własnych stref, może ktoś ma jakąś własna propozycję.

Załączone pliki


Użytkownik tyro edytował ten post 05 czerwca 2007 - 01:37

  • 0

#18 grrubaS

grrubaS

    Plutonowy

  • Oldie
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Ską…d:Łódź

Napisano 05 czerwca 2007 - 01:23

strefy tyra wydaja się byc bardziej optymalne i pozwalaja pobiegac CT troszke, a nie bezmyslnie kampić na bs
  • 0

Dołączona grafika

#19 Atze

Atze

    Gienerau

  • Oldie
  • PipPipPipPipPip
  • 679 postów
  • Ską…d:Plaża, słonce, laski, zimne piwo :)

Napisano 05 czerwca 2007 - 09:11

Jak dla mnie lepszy podział stref z boarda, bo CT ma za zadanie bronic i kampic na BS a nie biegać po mapie.
A i szanse bedą wyrównane bo T bedzie faktycznie atakowac na BS a nie starać sie do niego dotrzeć, a CT bedzie mocniej bronic.
  • 0
Dołączona grafika

#20 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 06 czerwca 2007 - 08:23

W tej kwestii się z Tobą nie zgodzę i nie chodzi mi o obronę mojej propozycji tylko o strategię rozgrywki.

(teraz bedzie długo);

counter strike jest "strzelanką taktyczną". Wielu graczy o tym zapomina i skupia się tylko na ćwiczeniu umiejętności strzelania. Jest to ważny, ale nie jedyny element tej gry. Zawężanie jej do strzelania skutkuje potem statsowaniem i znużeniem.
Element taktyczny jest niezwykle ważny i często decyduje zarówno o wygranej jak i satysfakcji z gry.
Najważniejszym czynnikiem wpływającym na taktykę jest oczywiście pomysłowość graczy i zgranie drużyny. Zaskoczenie przeciwnika, niestandardowe zagrania itp. Są drogą do sukcesu.
PGS osiaga sukcesy nie tylko dzięki strzelaniu, ale przez to że potrafią grać nieszablonowo i z tzw. "jajem".

Równie istotnym czynnikiem jest mapa. O popularności mapy decyduje jej walor taktyczny, a nie wizualny. D2 czy nuke są brzydkie i prostackie, ale dobrze rozwiązane taktycznie i ludzie je lubią nie wiedząc nawet czemu.
Gdyby chodziło tylko o umiejętności strzeleckie to wystarczyłoby puste pole z paroma skrzyniami - aim_map. Do tego w mapach są korytarze, bramy, wąskie przejścia, schody, tunele, szyby wentylacyjne, drabinki, gzymsy oraz dwa bs'y i kilka podejść do nich, aby zapewnić możliwości taktycznej rozgrywki.

Obecność antirushera na serwerach team play powoduje zmianę pierwotnego charakteru taktycznego mapy i dlatego ustawienia stref są równie istotne jak sama mapa. ?le ustawione strefy mogą popsuć mapę i wyeliminować jej walory taktyczne. Np:
- de_dust, wyobraźcie sobie, że strefy są: na bramie na środku, na wejściu do trupa przy B, zaraz na wejściu na długą przy A i na schodach gali. Tak zarysowane strefy byłyby zgodne z twierdzeniem Atze. Ct ma bronić bs’ów więc po co ma latać po trupie, czy wychodzić za bramę na środku, czy latać po długiej. Niby prawda, ale sami powiedzcie jak by się grało na tej mapie.
- de_inferno, po co ct ma łazić po domku, czy po - nie pamiętam jak to się nazywa ta długa zakrzywiona alejka, którą się idzie na A prosto z respa T.
- de_nuke, na cholerę ct lata po podwórku, niech siedzi na bs’ie,
- de_kabul, strefy mogłyby być przecież na wejściu do przy małych schodach i za gala przy bs’ie. Po co ct lata aż na schody do piwnicy, czy na duże schody i pod bramę przy respie terro.? Można by tak wymieniać długo.

Zajmijmy się chwilę kwestią po co w ogóle jest antirusher.
Zasady gry są takie, że drużyna broniąca powinna ustawić się w pozycji dogodnej do obrony bs’ów, a drużyna atakująca przygotować do ataku.
Jednakże wiadomo, że najlepszą obroną jest atak, drużyna broniąca mogłaby zamiast zajmować pozycje obronne na dwóch bs’ach, zaatakować przeciwnika w jednym miejscu w pobliżu jego respa, zanim on zdecyduje jaka strategię obrać. Mapy są tak skonstruowane, że jeśli atakujący zostaliby zaskoczeni w pobliżu respa to nie maja się gdzie ukryć i mało szans na odparcie ataku. No i oczywiście jest to sprzeczne z celami mapy.


Aby temu zapobiegać stworzono antirushera. Ma on chronić pewne miejsca na mapie, tak aby umożliwić drużynie atakującej wyprowadzenie tego ataku.

I tylko te miejsca. Obszar zakazany powinien być możliwie jak najmniejszy. Niestety często widzę tendencje do nadmiernego rozszerzania stref i zawężania pola gry. To psuje często dobre mapy.

Nie może być tak, że antirusher ogranicza pole gry do 1/3 mapy. Nie po to twórcy planowali te alejki, korytarze, domki, kanały, żeby potem zamykać do nich dostęp.

Trzeba zaznaczyć, że rozgrywki są szybkie i krótkie. Zanim upłynie czas antirushera bomba już leży na bs’ie. Więc praktycznie nie ma znaczenia, że po upływie tego czasu broniący mają możliwość wyjścia ze strefy. Dzieje się to tylko gdy atak się nie powiedzie i gdzieś kampi jakiś niedobitek i trzeba go wyłuskać.

Graliśmy na tej mapie i nam się spodobała, ale nie było na niej stref. Często – w większości - rozgrywka toczyła się poza strefami z boarda. Nie wiem jak będzie to wyglądało jeżeli ograniczymy to pole.

Moja propozycja wynika, właśnie z doświadczeń wyniesionych z naszej gry. Tak zarysowane strefy zapobiegają przed włażeniem ct zbyt blisko respa terro i atakowania zanim terro przemieszczą się pod obrany cel ataku, a jednocześnie nie zamykają ct na bs’ach, bo to jest bez sensu. Istotą gry jest również umiejętność dotarcia do bs’u, czasem ostro, czasem po cichu.

Jeżeli wyznaczymy strefy jak na boardzie to właściwie część mapy jest zbędna i mapa mogłaby wyglądać jak niżej. Porównajcie sobie z oryginałem.

nie upieram się przy mojej propozycji, zróbcie jak uważacie, ze będzie lepiej, ale nie ograniczajcie mapy. jest fajna i nie chcę siedzieć tylko na bs. albo lecieć bez sensu przez 2/3 mapy z nożem w garści bo wiem , że i tak po drodze nikogo nie spotkam.

Załączone pliki


Użytkownik tyro edytował ten post 06 czerwca 2007 - 08:28

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0