Ilosc fpsow
#1
Napisano 06 czerwca 2007 - 10:50
(Jun. 6, 2007) FF# owi -
zwalanie winy na liczbe fpsow i takie tam to jest najglupssza wymowka.. pamietaj ze ludzkie oko nie rejestruje roznicy pomiedzy 30 a 40 a 80. Na pewno ma to jakis tam wplyw ale zapewne nieduzy. Szukasz tylko powodu aby zwalic wine na jakies tam niepowodzenia - to jest moje zdanie...
(Jun. 6, 2007) FF# tyro -
rahh popatrz na staty, ja mam 100 fps czasem spada do 60 i co mi to daje? Ty masz 30fps i dobrze Ci idzie.,, zrób tak jak ja. gram tylko w łykendy... jak grasz codziennie i dużo to ta gra staje się nudna, ale jak przez tydzień poszczę i czekam na piątek to wtedy jest git....
(Jun. 6, 2007) FF# ulti -
owi oko nie rejestruje powyzej 100 fps. pograj sobie na takich 40 fpsach i zobaczysz czy nie ma roznicy. ja na 60 fpsach gracz nie moge bo widze to powolne odswiezanie i oczy mnie szybciej bola
(Jun. 6, 2007) FF# grrubaS -
zasadniczą różnice widać Owi miedzy 40 a powiedzmy 100fps, przy 40 2x dłużej celownik ci schodzi do małych rozmiarów po strzale
(09:34 AM) FF# tyro -
to jest dyskusja akademicka, ja nie widze różnicy między 100 a 40fps, widzę ją dopiero przy 20 bo gra traci płynność. schodzenie celownika to dla mnie bzdura, bo w większości liczy się refleks i nie ma czasu na celowanie, ręka sama idzie na cel i nie wieżę że w ciągu 1/10s ktoś potrafi świadomie wycelować. to są wyćwiczone odruchu, nieuświadamiane. dobry gracz strzela hedy przy 40 i 100 fps. moim zdaniem te fps to tylko wymówka toka jak lagi. zawsze jak komuś cos nie wyjdzie to zaraz ma lagi....
(10:44 AM) FF# rahH -
haha to znaczy ze w ogole nic sie nie znacie na csie. Wpisz owi fps_max 40 i graj qrwa... Jaki refleks tyro jak modele przeskakują o 2 metry na boki i nie wiesz w ktora strone walic. Wy sobie widzicie kolesia to do niego strzelacie normalnie a to ze ja kogos zabijam to jest dzieki temu ze mam juz jakies doswiadczenie i wiem jak ise ustawic i jak przypuszczalnie moze mi typ wybiec. Zauwazcie ze gram prawie zawsze na malej przestrzeni z bliska rozwalam bo z daleka nie mam szans jak wszystko skacze. albo wale na pale w takie miejsca gdzie mogą wybiec. i nie dosc ze przeskoki to jeszcze mysz chodzi z opoznieniem ciezko i chuja mozna zrobic.
(10:49 AM) FF# rahH -
jak masz chociaz te 85 fps to panujesz nad bronią, czujesz ze wszystko ogarniasz. a jak masz ciezka mysz (czyli to opoznione odswiezanie) sprawia wrazenie jakby za kazdym razem przy tym samym ruchu latala na rozne dlugosci
(10:50 AM) FF# tyro -
rahh pomyliłeś lagi i teleporty z fps'ami. nie gadaj mi, że przy 40 fps gracze ci przeskakują o 2m, bo to bzura jest, jak Cię lubie to teraz Ci powiem, że pitolisz jak moja śp.babcia. wpisałem kiedyś 40fps, bo była już taka dyskusja na kobie i nikt mi nie przeskakiwał i nie widziałem różnicy. to o czym mówisz to wina sieci i tyle. takie rzeczy tez miałem jak grałem na hamachi i czy było 20 czy 100fps to było jedno i to samo...
(10:53 AM) FF# tyro -
ale takie narzekanie na lagi i fpsy to rytuał tej gry. mi sie nie tnie i mam wystarczajaco fpsów , a jak mi nie idzie to dlategoo, że lama jestem i tyle. jak mi ping skacze do 300 to nie wchodze na serwer i nie zawracam sobie gitary...
(11:19 AM) FF# owi -
boze co za bzdury opowiadacie to az zal czytac - FAKT delikatna roznica jest pomiedzy 40 fps a 100 jezeli chodzi o sama plynosc gdy ale ludzkie oko tego NIE MA PRAWA zauwazyc
(11:20 AM) FF# owi -
obraz w kinie ma 24 lub 29,97 klatek na skunde i co wychodzicie bo co Kur** lagi macie czy wam obraz klatkuje - wolne zarty
(11:21 AM) FF# tyro -
ludzkie może nie, ale super pr0 gracza w cs'a tak.
(11:23 AM) FF# rahH -
qwa w kinie wiesz przewidujesz co sie za chwile zdazy a w grze jest dynamika tworzona w chwili i dlatego musisz miec stala wysoka ilosc fps qwa zrozum ...
(11:23 AM) FF# rahH -
nie ma co wam tlumaczyc. wroce na nowym kompie za pol roku moze i zobaczymy
(11:23 AM) FF# owi -
mniejsza ilosc klatek moze powodowac zmniejszenie oka czy cos takiego ale tez odroznijmy odswiezanie ekranu od ilosci klatek dlatego powiem krotko i zwiezle - piszecie durnoty
(11:24 AM) FF# tyro -
rahh biologia mówi, że ludzkie oko widzi max 20 klatek na sekundę, po prostu nie daje rady wiecej. dlatego ustawili w standardzie kinaa czy tv 25 klatek..
..."Umiesz liczyć - licz na siebie"...
Head Admin @ Tawerna-cs.org
#2
Napisano 06 czerwca 2007 - 10:58
tutaj jest napisane ze obraz ciagly czlowiek osiaga w granicach 30 kaltek na sekunde i do 60 klatek uzyskuje juz tylko nieznaczna poprawe "ciaglosci" a dalej roznica jest niezauwazalna... a wiec teoretycznie miedzy 100 a 60 nie ma zadnej roznicy a miedzy 60 a 40 co ma rahh jest praktycznie niezauwazalna lub niezauwazalna wcale...
Roznica moze byc tylko taka ze jak masz te 80-100 to jak wpadnies w smoke czy tam zrobi sie gesto na ekranie to ci spadnie do 60 fpsow a jak masz 40 to ci spadnie do 20 i wtedy mozesz zauwzyc czkanie obrazu
..."Umiesz liczyć - licz na siebie"...
Head Admin @ Tawerna-cs.org
#3
Napisano 06 czerwca 2007 - 11:03
Współczesny iluzjon
Układy na karcie AV Master 98 Oko ludzkie ma pewną bezwładność, tzn. rejestrowany przez nasze fotoreceptory obraz utrzymuje się na siatkówce przez ok. 80 milisekund (0,08 s), mimo że impuls świetlny, który go wywołał, mógł trwać o wiele krócej. Umiejętność wykorzystania bezwładności ludzkiego oka legła u podstaw nie tylko telewizji, ale także i kinematografii. Doświadczalnie stwierdzono bowiem, że oko można łatwo oszukać - wystarczy, że w ciągu sekundy odtworzymy zaledwie 24 nieruchome, ale różniące się między sobą obrazy, a oko (a raczej nasz mózg) nie odróżni ich, dając wrażenie naturalnego, rzeczywistego ruchu. Z samej bezwładności oka wynikałaby częstość jeszcze mniejsza, zaledwie 13 klatek/s, jednakże taki ruch nie byłby postrzegany jako ciągły - obraz by po prostu migotał, jak w pierwszych urządzeniach służących do odtwarzania naświetlonych na kliszy fotograficznej scen. Pierwszy kinematograf, opatentowany w 1895 roku przez braci Lumiere, wyświetlał zaledwie 16 klatek w ciągu sekundy.
Na ekranie telewizora pracującego w systemie PAL wyświetlanych jest 25 klatek/s (a nie 24). Obraz jest rysowany z przeplotem, co w praktyce oznacza, że w jednej pięćdziesiątej sekundy rysowana jest tylko połowa obrazu (wszystkie nieparzyste linie poziome obrazu), natomiast w kolejnej jednej pięćdziesiątej - następne pole (czyli linie parzyste). Plamka obrazowa porusza się horyzontalnymi liniami od lewego górnego rogu ekranu w prawo i w dół. Obraz jednej pełnej klatki (dwóch przeplecionych pól) powstaje zatem w ciągu dwóch pięćdziesiątych, czyli jednej dwudziestej piątej sekundy.
http://www.pckurier....rt0.asp?ID=2477
..."Umiesz liczyć - licz na siebie"...
Head Admin @ Tawerna-cs.org
#4
Napisano 06 czerwca 2007 - 11:03
#5
Napisano 06 czerwca 2007 - 11:04
..."Umiesz liczyć - licz na siebie"...
Head Admin @ Tawerna-cs.org
#6
Napisano 06 czerwca 2007 - 11:10
#7
Napisano 06 czerwca 2007 - 11:18
..."Umiesz liczyć - licz na siebie"...
Head Admin @ Tawerna-cs.org
#8
Napisano 06 czerwca 2007 - 12:06
http://www.polskajazda.pl/Profil,Ford,Escort,Daewoo,Nubira,Ford,Focus,Honda,Civic/40657
#9
Napisano 06 czerwca 2007 - 12:09
W kinie jest wszystko ustalone i leci z tasmy czy w tv a w grze wszystko jest tworzone w danej chwili dlatego zeby byl staly obraz i można bylo zapanowac i zareagowac potrzebne jest absolutne minumim 75 fps.
Co z tego ze mam 40 fps i czasami mi dobrze idzie? W d*pie mam staty -chodzi o plynnosc i o to ze w prostych sytuacjach nie moge zabic. ulti widzicie nawet mowi ze 85 to minimum. Na tym co ja mam by nigdy tak nie gral. Ma 100 to moze sobie jechac.
#10
Napisano 06 czerwca 2007 - 12:31
Roznica miedzy 20 a 40 jest, ale miedzy 40-50 a 100 jest minimalna i praktycnzie niezauwazalna lub calkowicie niezauwazalna i na pewno nie ma to takiego wplywu zebys powiedzial ze to wina kompa a nie tego ze w tym momencie po prostu zlamiles
..."Umiesz liczyć - licz na siebie"...
Head Admin @ Tawerna-cs.org
#11
Napisano 06 czerwca 2007 - 12:32
a wracając do tematu, to z fpsami jest jak z samochodem, każdy chce mieć mocny silnik, ale i tak jeździ średnio 60km/h i wykorzystuje 30% mocy. można mieć 1000fps, ale jak się nie ma refleksu i koordynacji oko-ręka to i tak kicha.
w tej grze istnieje taki zwyczaj, że jak komuś cos nie pójdzie to najpierw mówi, że lagi ma, a potem zaraz że tylko 20fps, bo ma słaby komp. nikt sie nie przyzna, że zlamił.
pewnie, że lepiej miec 100fps niż 40, ale na 40 tez się da grać.
podsumowując 90% to jest skill a 10% to ustawienia i fpsy.
#12
Napisano 06 czerwca 2007 - 12:47
Użytkownik Wesoły edytował ten post 06 czerwca 2007 - 12:49
http://www.polskajazda.pl/Profil,Ford,Escort,Daewoo,Nubira,Ford,Focus,Honda,Civic/40657
#13
Napisano 06 czerwca 2007 - 12:58
Ok widzicie roznice w plynnosci animacji pomiędzy 60 a 100 chwała dla was. Ja mowie ciagle o animacji a nie o tym ze sie wam szybciej celownik zmniejsza. Nikt mi nie wmowi ze jak gra na 50 fpsach to ma 20 fragow a na stetce zabija srednio po 40 bo to jest bzdura. Powyzej tych 40-50 fpsow dalsze ich zwiększanie ma marginalne znaczenie i sie liczy wasz skill i tyle. Jak nie umiecie grac na 40 to i na 100 nie bedzie z was pro player.
aha wesoly nikt tez nie udowodnil ze jest http://tawerna-cs.or...tyle_emoticons/default/wink.gif ale jeszcze nikt nie udowodnil naukowo ze widzi sto klatek na sekunde. A to ze ludzie widzą 30 klatek czy tam nieliczne jendostki 40 na sekunde to udowodnione zostalo http://tawerna-cs.or...tyle_emoticons/default/wink.gif
temat ten robi sie nieprzyjemny, bo zaczynamy wjeżdżać na osoby zamiast dyskutować takze należy kończyć powoli dywagacje na ten temat
..."Umiesz liczyć - licz na siebie"...
Head Admin @ Tawerna-cs.org
#14
Napisano 06 czerwca 2007 - 01:08
Zobacz jak celownik schodzi, cieżej przycelować w akcji. A jak ja sobie ustawie 250fps to praktycznie mam stały celownik i moge ostro prawie full auto jechać. Więc nie mów że nie ma różnicy. A poza tym mając normalnie 40fps to jak wpadasz w akcje to scina ostro wiec... ja grając na 100 lamie, wiec wole nie myśleć co by się działo jak bym miał tyle co rahH
#15
Napisano 06 czerwca 2007 - 01:09
Nie chce mi sie komentowac po prostu brak słow. Przez neta to sobie mozecie pokozaczyc jak nie widzicie co jest faktycznie u mnie.
No tak grac sie do bo gra mi sie włącza i wchodze na serwer...
Mam koordynacje ruchową zaj**istą i zawsze mialem. Od małego gralem w gale, kosza, w tenisa ziemnego i stolowego i w ping ponga w 1 gimnazjum jak bylem to wygralem turniej szkolny http://tawerna-cs.or...tyle_emoticons/default/biggrin.gif haha zawsze mialem zdolnosci do takich manualnych rzeczy i nie pierd mi tu.. i wcale nie jestem zapatrzony w siebie tylko wiem na co mnie stac i jakie robie bledy i umiem sie przyznać.
Przeciez gralem u kumpla na 100 fpsach tyle razy i wiem jak to wyglada, nie mowie o czyms czego nie widzialem.
Przeciez gdyby to by byla wina moja, gdybym naprawde czul ze nie nadaje sie do tej gry to nawet by mi sie nic nie chcialo pisac ani w tym temacie ani nigdzie. NIE MA CO GADAC NA TEN TEMAT Z WAMI. Moze za pol roku jak pogracie troche w tą gre to sami zrozumiecie. Nie da sie przekonac slepot ktore mają dobre warunki słownie, tylko poczekajcie kilka miechow az kupie kompa to z d*py bedziecie dostawać banie w kazdej rundzie na kazdej mapie nie wiadomo skad. haha Jezeli tak nie bedzie mozecie do mnie przyjechac i mi wprdolic http://tawerna-cs.or...tyle_emoticons/default/biggrin.gif Jestem pr0 el0 high skiller i mozecie mi jedynie przeladowywac bron http://tawerna-cs.or...tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Na serio słownie was nigdy nie przekonam. Kupie to zobaczycie jaki talent posiada rahH ciAhH III maH. PzdRo
#16
Napisano 06 czerwca 2007 - 01:21
poza tym co ty myslisz ze ja kompa mam od wczoraj?
Gralem w FPSy jeszcze 10 lat temu (quake 1,2)
dlatego zeby skonczyc dyskusje - ok rahhu masz racje
i prosze nie wjezdzaj na mnie
i jak nie masz innych argumentow niz swoje odczucie to nie wjezdzaj na osoby
..."Umiesz liczyć - licz na siebie"...
Head Admin @ Tawerna-cs.org
#17
Napisano 07 czerwca 2007 - 01:59
o fpsach duuzo sie naczytalem szczególnie jak mialem starego kompa i staralem sie wycisnąc z niego co sie da.
I wyczytalem cos takeigo co nawiązuje do Waszej dyskusji, dla filmu wystarczy 25fps bo podczas wyswietlania filmu wiadomo jak bedzie wyglądała następna klatka, i obraz płynnie przechodzi z klatki na klatke (efekt rozmycia przy właczeniu pauzy) W przypadku gry jest troche inaczej, kazdą następną klatke tworzymy "sami" czli nie jest przewidziane jaka bedzie następna i stąd aby animacja była płynna potrzeba wiecej fps niz te 25.
Fpsy nie sa potrzebne do dobrej gry mialem kiedys srednio 25 czasem mniej czasem wiecej, i szło mi bardzo dobrze.
Co do Waszej kłutni gdzie i w jakiej ilosci fps widać róznice, gram w cs jakies 6 lat i 40 czy 60 fps wyglada mniej płynnie niz 80 do 100. A sprawdzic mozna łatwo stojąc w miejscu kręcąc myszką szybkie koła raz na 60 raz na 100fps i widaj ze na 60 krawędzie textur załamują sie bardziej zauwazalnie niz gdy jest ich 80-100. W przypadku filmu 25 czy 60 czy 100fps nie miało by znaczenia, wyglądało by tak samo.
film a animacja czasu rz, to 2 rózne sprawy tak samo jak ludzkie oko
Użytkownik Atze edytował ten post 07 czerwca 2007 - 02:00
#18
Napisano 07 czerwca 2007 - 06:31
Fpsy nie sa potrzebne do dobrej gry mialem kiedys srednio 25 czasem mniej czasem wiecej, i szło mi bardzo dobrze.
masz absolutną rację, o to od początku chodziło.
za to Cię lubię, odpowiadasz rzeczowo i bez zbędnych emocji. http://tawerna-cs.or...tyle_emoticons/default/biggrin.gif