Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Sbk09 - Szaleństwo Na Dwóch Kółkach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Blood

Blood

    Kapitan

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 330 postów
  • Ską…d:Warszawa

Napisano 02 września 2009 - 02:51

W maju bieżącego roku, miała miejsce premiera gry, która z pewnościązostawi wyraźne piętno w historii symulatorów wyścigów motocyklowych. Superbike World Championship 2009,bo właśnie o tę platformę chodzi, z pewnością trafi na półki graczy,którzy od dawna pasjonują się wyścigami motocyklowymi, ale równieżtych, którzy kontakt z motorami będą mieli pierwszy raz. Gra zpewnością przypadnie do gustu wszystkim graczom komputerowym, którzychociaż w pewnym stopniu będą mieli możliwość poczucia się jakprawdziwi kierowcy Superbike.

Producenci gry, czyli Black Bean i Milestone,o które głównie chodzi, wykorzystali doświadczenie nabyte przytworzeniu dwóch poprzednich wersji SBK - 08 i 07. To dało im przewagęnad innymi produkcjami tego typu i skutkowało stworzeniem bardzorozbudowanego oraz dopracowanego symulatora. Dodatkowym atutem przytworzeniu Superbike World Championship 2009, była obecność prawdziwegokierowcy Superbike, który testując trasy, dawał programistom wskazówkijak motor powinien się zachowywać w danej chwili. Te rzeczyspowodowały, że grając w SBK na pewno nie będzie nam się nudziło ibędziemy mogli przy niej spędzić wiele emocjonujących godzin. Grazostała wyposażona zarówno w singleplayer'a, jak i multiplayer'a, cojeszcze nie dawno było rzadko spotykane w symulatorach.

Dołączona grafika

Grając solo, mamy do dyspozycji pięć trybów - Pojedynczy wyścig (Quick Race), Trening (Training), Mistrzostwa (Championship), Wyzwania (Challenges)oraz Race Weekend, czyli jakby jeden, dowolny etap z mistrzostw. Mogłoby się Wam narzucić pytanie - czym się różni pojedynczy wyścig, od raceWeekend'u ? Otóż pojedynczy wyścig, polega na tym, że wybieramy sobiedrużynę, kierowcę, trasę i jedziemy x okrążeń. Race weekend zaś, jesttrochę bardziej skomplikowany. Po wybraniu tych samych rzeczy, co wpojedynczym wyścigu, mamy do przejechania kilka tzw. sesji. Najpierwmamy godzinę czasu rzeczywistego, do rozpoznania trasy. Gdy załóżmy po5 minutach, zdecydowaliście, że się z trasą zapoznaliście, możemyprzewinąć czas i przejść do kolejnej sesji. Następnie mamy dwa etapykwalifikacyjne, które decydują o tym, czy przejdziemy do kolejnejsesji. Chodzi oczywiście o to, żeby przejechać okrążenie w jaknajlepszym czasie. Gdy uda się przebrnąć przez te dwa etapy, znowu mamygodzinkę na przejazdy próbne, a później walka o Superpole, czyli walkao start w wyścigu z jak najlepszej pozycji. Po tym mamy dwa wyścigi,które decydują o klasyfikacji końcowej. Dodam, że Mistrzostwa składająsię z trzynastu ( 13 ) takich "race weekend'ów", każdy na innej trasie,więc trochę zabawy jest.

Dołączona grafika

W wyzwaniach możemy znaleźć takie rzeczy jak Time Attack czy tzw. Special,gdzie musimy wykonać np. wheele, czyli jazdę na tylnim kole, czypalenie gumy. Za zaliczenie wyzwania, dostajemy nagrody. Co ? O tymprzekonajcie się sami. Przy trybach wyścigów wspominałem również owyborze zespołu, kierowcy. Tutaj twórcy gry nie oszczędzali na pamięci.Do wyboru mamy praktycznie wszystkie marki i wszystkich kierowców, jacyw rzeczywistości ścigają się po torach Superbike. Prawdziwi maniacywyścigów motocyklowych z pewnością nie zawiodą się również, gdy ichoczom ukaże się pit stop. Tam gama możliwości, jaką daje nam gra, jestniemal niewyczerpana. Nasz motocykl możemy ustawić idealnie pod siebie,zaczynając od zawieszenia i sterowności, przez przekładnie biegów czynaprężenie łańcucha i kończąc na rodzaju opon i balansie hamulcy. Jakbytego było mało, po każdym przejeździe możemy "podejść do naszegomechanika" i sprawdzić telemetrię motocyklu w każdym etapie trasy. Tammamy umieszczone takie informacje jak siła hamowania w każdym momenciejazdy, jakie było obciążenie na każde z kół lub jak ostro skręcaliśmy.Dzięki temu, każdy zawodnik może dowolnie ustawić sobie parametrymotocykla, po czym przeanalizować ich skuteczność na trasie.Oczywiście, jeśli ktoś jednak nie zna się na tyle dobrze na motorach,może wybrać opcję ustawień optymalnych i komputer sam dobiera wszystkodo stanu trasy, warunków atmosferycznych czy nawet umiejętnościkierowcy. Dodatkowym ułatwieniem przy dobieraniu właściwości motoru, sątzw. tipsy, czyli podpowiedzi, w których wyjaśnione mamy dokładnie, cozależy od czego i jak ustawić, żeby było dobrze.

Dołączona grafika

Moje pierwsze wrażenia z gry były bardzo kiepskie. Oczywiście pierwsze30 minut, spędziłem na trenowaniu techniki jazdy, sposobie hamowania,gdyż tutaj mamy możliwość hamowania przednim lub tylnim hamulcem, lubteż oboma na raz i wielu innych rzeczy, które są niezbędne doprawidłowej jazdy. Gdy już nauczyłem się podstaw, zacząłem przywiązywaćuwagę do innych rzeczy, jak przyśpieszanie na zakrętach, realistyka gryi tym podobne sprawy. Tutaj z początku się zawiodłem. Będąc maksymalniepochylonym na zakręcie i dodając maksymalnie gazu, motor bez problemuprzyśpieszał i tylko wychodząc z zakrętu, lekko zarzucił tylnym kołem.W rzeczywistości, motor razem z kierowcą leżeliby już przy banderachochronnych. Wywrócić się, jeśli nawierzchnia jest sucha, jest niemal,że niemożliwością. Tylko przy ulewie lub mokrej nawierzchni, wychodzącz zakrętu trzeba po woli dodawać gazu. Na szczęście, jak się późniejdowiedziałem z tipsów, jest możliwość ustawienia realistyczności wgrze. Do wyboru mamy pięć ( 5 ) różnych poziomów realistyki w grze. Jaoczywiście rozpoczynałem od najłatwiejszego, czyli Basic. Jeśli zaśustawimy ostatni poziom, Extreme, wejść i wyjść poprawnie z zakrętu,jest naprawdę sztuką. Dodatkowo, każdy wyższy poziom realizmu, zwiększarównież możliwość uszkodzenia motoru. O ile przy poziomienajłatwiejszym, takiej możliwości nie ma w ogóle, o tyle przy Extreme,każdy wypadek może kompletnie zniszczyć motocykl. Jeśli by tego byłomało, każdą z opcji, którą widzicie na obrazku poniżej, możemy ustawićsami, czyli tak naprawdę sami możemy utworzyć własny Realism Setting.

Dołączona grafika

Niestety minusem tej gry, jest kompletny brak poczucia prędkości. Mimotego, iż jechałem koło 240 km/h, wydawało mi się, że jadę może ze 100km/h. Przy zakrętach to mocno utrudnia sprawę, gdyż ciężko jest wyczuć,ile jeszcze trzeba zwolnić. Tutaj z pomocą przychodzą strzałki, którenie tylko pokazują nam, jaki skręt nas zaraz czeka, lecz równieżkolorystyką ( zielony - czerwony ) wskazują, że np. jedziemy za szybkoi nie wyrobimy w zakręcie. Gdy odpalimy grę, jako defaultowy poziomtrudności przeciwników, mamy tzw. Rookie, czyli najłatwiejszy. Tutaj,nawet początkowy kierowca, bez problemu zdobędzie pierwsze miejsce nakażdej trasie w mistrzostwach. Prócz Rookie, do dyspozycji mamynastępujące poziomy trudności: Amateur, Professional i Real. Osobiściepolecam poziom Pro, ponieważ trzeba się trochę namęczyć, żeby przejśćeliminacje i zająć konkretną pozycję w klasyfikacji końcowej wyścigu,lecz jest to możliwe.

Dołączona grafika

Niestety poziom Real jest na tyle trudny, że samo przejście pierwszegoetapu eliminacji jest nie lada wyczynem. Gdy próbowałem swoich sił,właśnie na trybie real, miałem nieprzyjemność być świadkiem nieciekawejsytiacji. Gdy wyjechałem na tor, podczas pierwszej sesjikwalifikacyjnej, zobaczyłem, że ~20 metrów przede mną jedzie innyzawodnik, który również dopiero przed chwilą wyjechał na trasę. Podrugim zakręcie wyprzedziłem go i z przewagą ~40 metrów dojechałem nametę. Ja miałem czas 1:33, a on 1:28. Wnioski nasuwają się same Dołączona grafikaMimo wszystko, na poziomie pro, mistrzostwa są na maksymalnie tydzieńzabawy, no chyba, że ktoś lubi eksperymentować lub chce wypróbowaćwięcej teamów. Wtedy rzecz jasna, sięgamy do zakładki Multiplayerlicząc na to, że nasza zabawa z grą, która wcale nie należy donajtańszych ( ~100 zł ), nie skończy się po tak krótkim czasie.

Dołączona grafika

Tam niestety, już na samym początku czeka ciężka przeprawa przezformularze do rejestracji na stronie GameSpyArcade, z którego usługkorzysta SBK09. W trybie Multiplayer, mamy do wyboru 4 opcje gry - Szybki wyścig ( Quick Race ), Mistrzostwa ( Championship ), Mistrzostwa drużynowe ( Team Championship ) i wyścigi rankingowe ( Leaderboard), w których mamy trzy poprzednie tryby gry. Nowością są oczywiście owemistrzostwa drużynowe, gdzie liczy się czas najlepszego kierowcy każdejz drużyn. Oczywiście w trybie gry z innymi zawodnikami, mamy dostępnepodobne opcje, co w trybie Single. Z tym, że tutaj np. nie możemyzmienić pojedynczych ustawień motocykla, tylko możemy wczytać, zapisaneprzez nas wcześniej konfiguracje motoru lub grać na domyślnych, czyliteoretycznie optymalnych. Niestety wyścigów w trybie online jest bardzomało i nawet teraz, w okresie wakacyjnym, tylko wieczorami będziemymogli znaleźć pokoje do gry. Najczęściej wyścigi zamykają się w 1 vs 1ponieważ długo można czekać na kolejnych rywali.

Dołączona grafika

Oczywiście samo słowo symulator, przy rodzaju gry, mówi samo za siebie"Nie spodziewaj się oszałamiającej grafiki". No i tak też jest w tymwypadku. W menu głównym, zamiast pięknych, niebieskich oczu hostess,możemy oglądać dwa, niebiesko podobne piksele. W grze na szczęście ażtak tego nie widać, ponieważ jest się zbyt skoncentrowanym nautrzymaniu się na maszynie. Maksymalna rozdzielczość to 1280x1024.Bardzo dobrze są za to wykonane obrażenia wizualne pojazdu i kierowcy.Po każdym wypadku kombinezon jest coraz bardziej starty, w motocyklumoże stłuc się owiewka ( szybka ) lub zetrzeć lakier.

Dołączona grafika

Co do efektów audio, to również autorzy nie przyłożyli większej wagi.Gdy usłyszymy prawdziwe ryki motocykli Superbike, aż ciarki przechodząpo plecach. Tutaj natomiast, dźwięk motorów w ogóle mnie nie ruszył. Nadodatek, w trakcie wyścigu leci muzyka, która po pierwszej trasiemistrzostw wychodzi nam bokiem i ją wyłączymy. Efekty specjalne, czyliwypadki, również nie są mocną stroną tej gry. Często zdarza się tak, żemotocyklista i motor po prostu przez siebie przelecą, jakby byliduchami. Ślady po wypadkach, ślizgach opon czy paleniu gumy znikająprzy naszym następnym okrążeniu - dosłownie znikają, tuż przed nami.

Dołączona grafika

Mimo kilku widocznych wad, jakie posiada ta gra, z pewnością mogępowiedzieć, że warto w nią zagrać. Swoje funkcje symulatora spełniabardzo dobrze i doszkalanie swoich umiejętności w niej, da nam dużofrajdy, ale również pokaże, jak ciężka jest praca prawdziwego kierowcySuperbike. Na pewno każdy, kto interesuje się wyścigami motocykli,doceni wysiłek producentów Superbike World Championship 2009 i będzie zadowolony z udanego zakupu.

Wymagania sprzętowe gry:
  • Pentium 4 3 GHz
  • 2 GB RAM
  • karta grafiki 256 MB (GeForce 7900 lub lepsza)
  • 7 GB HDD
  • Windows XP SP2/Vista.

  • 0

Dołączona grafikaDołączona grafika Blood was here.


#2 fasterbiq

fasterbiq

    Plutonowy

  • Member
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Ską…d:Brzesko

Napisano 02 września 2009 - 07:01

nJe lubJe gier tego typu ja lubJe strzelalinki:D
  • 0

#3 Ex^it

Ex^it

    Sierżant

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 266 postów

Napisano 02 września 2009 - 07:01

No wygląda cikawie ale to nie to samo co MotoGp ta gra przypomina mi MGP 07(grafike przynajmiej) polecam MGP 09:d

Użytkownik Ex^it edytował ten post 02 września 2009 - 07:02

  • 0
Dołączona grafika




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0