Zmiany map i mapcykle
#1
Napisano 25 września 2007 - 11:59
Nie będę się rozpisywał, bo nie ma sensu, proszę jedynie o opinie na ten temat.
#2
Napisano 26 września 2007 - 07:45
dlaczego jest denerwujący, przecież tam są Wasze ulubione mapy, bez żadnych zbędnych śmieci, czy przerywników...^
idea tego nocnego mc jest taka: większość stałych graczy Tawerny w nocy śpi, a do południa chodzi do szkoły lub do pracy. z wyjątkiem stopera, który pracuje na zmiany do południa lub po południu, z0nka, który śpi w dzień i nie wiadomo co robi w nocy oraz rahha, który obecnie się obija i nic nie robi... tak więc dla stałych graczy jest mc popołudniowy i tam są mapy dla nich..
mapcykl nocny jest dla przechodniów, przypadkowych graczy, którzy z niewiadomych przyczyn nie śpią i do południa siedzą w domu... wiadomo, że im jest wszystko jedno czy to jest Tawerna czy kupa, tp czy ffa... oni idą na ten serwer na którym grane jest d2 ew. nuke albo inferno, a w ostateczności train.
do niedawna mc nocny był do godziny 11.00, ale potem serwer pustoszał, bo stałych graczy jeszcze nie było, a przechodnie nie chcieli grać aztec15, czy piranesi... obserwowałem to i czasem wchodziłem na serwer po to żeby zmienić mapę na d2 lub nuke... inni admini też często tak robili... więc przesunąłem godzinę do 14.00.. co do wieczoru, można ofc przesunąć godzinę do 24.00 ale często widzę już po 22.00 mapy są zmieniane na d2, bo serwer pustoszeje.
dlatego jestem przeciwny jakimkolwiek zmianom nocnego mc... rozumiem, że pewnie teraz siedzisz w domu i Cię denerwuje, że ciągle leci to samo, ale w końcu pójdziesz do szkoły i nawet nie zauważysz, czegoś takiego jak nocny mc...
PS...
co do zmian w dziennym mc, jestem jak najbardziej za...
ja chętnie bym wywalił z dziennego d2 i oczywiście aztec15 i wstawił coś innego...
russka tez jakoś się nie przyjmuje, mimo że fajna jest, ale mało kto w nią gra i najczęściej jest zmieniana, albo zostaje 3on3...
z freight jest sprawa trochę inna, rzadko jest grane, nie wiem dlaczego ciągle ktoś zmienia... po statystykach widzę, że jeżeli jest grana to jest prawie komplet... pewnie admini jej nie lubią lub zbytnio ulegają marudzeniom... to jest dobra szybka mapka... rundy szybkie i nie ma gdzie łazić bo jest mała... może dlatego, że nie bardzo da się grać z awp...
chętnie bym wstawił do mc, np de_storm... lub jakąś inną mapkę, ale nie może być większa niż 5mb, bo nie będą chcieli ściągać... może jakieś de_clan....
PROSZ? NIE TRAKTOWA? TEGO POSTU JAKO DECYZJI, JEST TO TYLKO MOJA OPINIA...
#3
Napisano 26 września 2007 - 08:09
Ty za to nie próbuj być na siłę ziomalem dając sobie do podpisu teksty typu "Masz ambicje to p***** policje"
PRZEPRASZAM !!!!
uhahahahahahahahaahahahahahahah !!
#4
Napisano 26 września 2007 - 11:48
W takim razie chciałbym poruszyć jeszcze sprawę cyklu map w dzień, mianowicie: co druga mapa, to: nuke, train, d2, inferno, dlaczego? Nie wiem.
Chciałbym aby uległo to jakimkolwiek zmianom...
PS ja chodzę do szkoły (w końcu mam ledwo 14 lat) i mimo tego codziennie gram ok. 22-04... ;/
#5
Napisano 26 września 2007 - 12:23
Nowy H@ Tawerny
#6
Napisano 26 września 2007 - 12:54
dlatego jest to co piszesz. ciągle tylko widać d2, nuke, inferno, train... jak nie ma kto zmienić to wszystkie mapy są grane w mniejszym lub większym składzie...
niestety niewiele można na to poradzić... pozostaje tylko mówienie o tym... adminom nie należącym do FF mogę ostatecznie pozabierać flagi do zmiany map, ale na FF nie ma siły, robią co chcą...
#7
Napisano 26 września 2007 - 01:22
Ty za to nie próbuj być na siłę ziomalem dając sobie do podpisu teksty typu "Masz ambicje to p***** policje"
PRZEPRASZAM !!!!
uhahahahahahahahaahahahahahahah !!
#8
Napisano 26 września 2007 - 01:57
np. w ciągu ostatniego tygodnia:
d2, train, inferno, nuke były grane po ~22razy (mc nocny tu robi staty)
aztek15, mill, kabul, prodigy po ~12razy
reszta tylko po ~6razy, czyli co druga jest zmieniana.... nic sie nie ukryje
#9
Napisano 26 września 2007 - 03:11
- odstrasza ich czekanie 3-5 min zanim się mapka ściągnie,
- nieznajomość mapy,
Od razu "Zmieniamy". Dziwne, ja jestem za zachowywaniem stałego ciągu map i zmienianiu tylko wtedy, gdy niema żadnego gracza na serwerze albo jest b.mało i domagają się zmiany mapy, bo jest nie do ogarnięcia, aby grac 3vs3 np.
#10
Napisano 26 września 2007 - 05:24
Od razu "Zmieniamy". Dziwne, ja jestem za zachowywaniem stałego ciągu map i zmienianiu tylko wtedy, gdy niema żadnego gracza na serwerze albo jest b.mało i domagają się zmiany mapy, bo jest nie do ogarnięcia, aby grac 3vs3 np.
Też jestem za zachowywaniem stałego ciągu map, tak będzie najlepiej.
Co do mapcyclu myślę że jeszcze z 2mapki by się przydały :] Nie wiem jakie... to już jakaś sonda czy coś :]
#11
Napisano 26 września 2007 - 08:06
taaaaa????Ja mapy nie zmieniam nawet jak jest 7-10 osób na serwerze, chociaż słyszę głosy " daj vota", "zmień mapę".
a jednak zmieniasz bo wiesz co sie później dzieje... '...wiec grajmy po kolei...'Zauważmy tez ze zmiana mapy na inna niż jest w nextmap powoduje zaburzenie chronologicznego ciągu map, jaki jest ustawiony w mapcycle, i potem ta mapa będzie znów, więc grajmy po kolei.
Nosz jakiś Ty mądry, szkoda ze na serwie nie wykazujesz sie taką postawą...A że gracze nie wchodzą jak jest inna niestandardowa mapa to jest ich problem, bo są dwa powody, dlaczego nie wchodzą:
- odstrasza ich czekanie 3-5 min zanim się mapka ściągnie,
- nieznajomość mapy,
No dziwne, dziwne faktycznie, tylko jako pierwszy i jedyny z @ podpadłeś mi zmieniając militie przy full serwie podczas nożówki na... nuke...Od razu "Zmieniamy". Dziwne, ja jestem za zachowywaniem stałego ciągu map i zmienianiu tylko wtedy, gdy niema żadnego gracza na serwerze albo jest b.mało i domagają się zmiany mapy, bo jest nie do ogarnięcia, aby grac 3vs3 np.
Więc, najpierw działaj, później pisz, nie na odwrót!
#12
Napisano 26 września 2007 - 08:26
starajmy się grać mapcykl jak leci.. jeżeli jakiejś mapy w nim nie chcecie to napiszcie... mapy są zmieniane to nie ulega wątpliwości. liczby nie kłamią... ale nie robi tego jeden admin, tylko większość... ja to rozumiem, że chcecie grać to co lubicie i przy pełnym serwerze... tyle, że po co w takim razie inne mapy są w mc...
ja chciałbym zagrać parę razy freight, ale mi się nie udaje go nigdy namierzyć... raz tylko udało się na dwie rundy, niestety ostatnie..
proszę więc nie wyliczajcie sobie grzechów bo kazdy je popełnił...
Użytkownik tyro edytował ten post 26 września 2007 - 08:27
#14
Napisano 26 września 2007 - 10:02
Co do tematu:
Kiedyś kiedyś pisałem, nie pamietam czy tu czy na kupie, coś takiego:
Dotyczy zasad zmiany map / dawania votów, wzmianka z regulaminu administratora (nie naszego), który jest bo jest,kazdy przeczytał moze z 1 raz i zapomniał(widać po liczbie wyświetleń) wiec panuje jako taki haos... lub jak kto woli anarchia
IMO dla porządku na serwerze, podkreślam dla porządku mozna dodać troche do tego regulaminu.
I. zmiana mapy/votowanie:
posłużę sie cytatem z regulaminu pewnego serwera który kiedyś był jednym z najlepszych.
Kiedys było tam 5 min i kazdy sie do tego stosował http://tawerna-cs.or...tyle_emoticons/default/happy.gif u nas sprawa lekko sie komplikuje bo są rundy, ale można zastosować alternatywne rozwiązanie np. gdy jedna z drużyn osiagnie 10 wygranych rund.Ilość oraz rodzaj składników poddanych pod głosowanie nie jest w żaden sposób ograniczane .
Zabrania się administratorom :
Poddawania pod głosowanie tej samej mapy lub gracza więcej jak jeden raz w przeciągu sesji bieżącej mapy.
Zabrania się poddawanie pod głosowanie wyboru przez graczy mapy w pierwszych chwilach uruchomienia bieżącej mapy .
Moment który jest przeznaczony na Votovanie map to ostatnie 10 minut bieżącej mapy lub ponad 50 % graczy upominających się o zmianę mapy .
podpunkt zatytułowałem zmiana mapy / votowanie, tam akurat zmieniać nie mozna było, ponowała demokracja wiec albo przeszedł jakiś vot albo nextmap sie grało.
II. Hierarchia
Cytatu jaki podam troche zmienie, ponieważ było tam więcej grup adminów niz jest u nas.
U nas mozna podzielić to tak HA->FF->Admini wybrani przez FF.
Ma się to do podporządkowania na serwie.
W momencie gdy na serwerze znajduje się Headadmin pozostali adminstratorzy są zobowiązani do zaprzestania administrowania serverem na rzecz Headadmina chyba że Headadmin zrezygnuje dobrowolnie z administracji wskazując przy tym innego administratora do administracji.
W momencie gdy na serverze znajduje się FF i nie ma Headadmina pozostali Admini są zobowiązani zaprzestać administracji serverem na jego rzecz chyba że FF zrezygnuje dobrowolnie z administracji wskazując przy tym innego Admina do administracji . Zakładając sytuację pojawienia się na serwerze więcej jak jednego FF ustala się że w takim przypadku serwerem administruje FF który zalogował się wcześniej na serwerze .
Zakładając sytuację pojawienia się na serwerze więcej jak jednego Admina ustala się że w takim przypadku serwerem administruje Admin który zalogował się wcześniej na serwerze .
Rozjaśniam- Administracja serwerem, należy brać tu pod uwagę właśnie zmianę map oraz inne decyzje związane z przebiegiem gry. Karanie graczy za przewinienia indywidualnie bo nie każdy może być wszędzie.
Oczywiście to tylko propozycja podporządkowania się administratorów na serwie, co zapobiegnie rożnym dziwnym sytuacją
Co o tym myślicie?
Użytkownik Atze edytował ten post 26 września 2007 - 10:05
#15
Napisano 26 września 2007 - 10:44
Ogólnie pomysł bardzo mi się spodobał i mam nadzieję, że zostanie wprowadzony w życie...
PS Atze, proszę powiedz jaki to był serwer?
Użytkownik Atze edytował ten post 26 września 2007 - 11:16
NetSpin
#16
Napisano 27 września 2007 - 07:33
ad.I sprawy... generalnie jestem przeciw votowaniu zmiany mapy zanim się rozpocznie... jeżeli wpiszemy w regulamin, że wolno votować po 10 wygranych rundach, to voty będą zawsze przed mniej popularnymi mapami i zawsze będzie wygrywać next, czyli d2, nuke, inferno lub train..
jeżeli tak miałoby się dziać to lepiej załączyć mapchoosera (tego oryginalnego amxx, bo on nie wywala serwera) i niech sobie wybierają i grają co chcą z mapcykla... wtedy może być jeden mc...
uważam, że powinno być wolno votować pod następującymi warunkami :
- nie wcześniej niż po ~5 rundach od rozpoczęcia mapy oraz
- jeżeli liczba graczy spadnie poniżej 10,
- dodatkowo zakaz zmiany mapy bez votowania...
warunku, że co najmniej połowa musi żądac zmiany, nie wprowadzałbym, bo to jest warunek nieobiektywny, trudno to ocenić, to jest często marudzenie paru graczy, którzy spamują na sayu i robią wrażenie, że jest ich dużo.
chodzi o to, że gracze, najbardziej lubią d2 itp, ale będą grać równiez na piranesi, tyle, że często admin też woli d2 i wystarczą dwa głosy o vote i jest zmiana. obserwowałem to wielokrotnie... poza tym najczęściej nie ma nawet próby grania mapy tylko od razu jest zmiana, a na graczy, którzy by chcieli grac coś innego niż d2 nikt nie zwraca uwagi...
ad.II sprawy...taka hierarchia jest naturalna i oczywiście można ją wpisać do regulaminu, wszyscy sobie chyba zdają z niej sprawę, bo to jest "oczywista oczywistość" ;p
jest tu jednak jeden haczyk... fejkowanie adminów, a zwłaszcza FF...
wszyscy FF pamiętają, że była na początku zasada, że na serwerze dodajemy tag FF#... co z tego wyszło to widać... nie dość, że większość (łacznie ze mną) woli tego nie używać, dodatkowo gramy na fejkach i z "" we friendsname, zeby nas nie było...
mało tego wyłączyliśmy /admins..
pytanie jest oczywiste - zadał je Kylo - skąd gracz ma wiedzieć, do kogo się zwrócić ?
pytanie drugie - zadaję ja - skąd admin ma wiedzieć kim jest ten drugi admin ?
to hasło, które wyświetla się po wpisaniu /admins, że lista jest na forum jest bzdurne, bo nawet ja nie wiem kto jest kto. amx_who wyświetla wprawdzie kto ma flagi, ale i tak nic to nie daje.. można sobie ofc, porównać SIDy, ale gracze nie znają SIDów adminów... więc po co hierarchia jak nie wiadomo kto jest kto...
to tyle narazie
PS.ponieważ temat zmienił tor, zmienię również jego tytuł ;p
Użytkownik tyro edytował ten post 27 września 2007 - 07:37
#17
Napisano 27 września 2007 - 08:33
+mapchooser- nie wcześniej niż po ~5 rundach od rozpoczęcia mapy oraz
- jeżeli liczba graczy spadnie poniżej 10,
- dodatkowo zakaz zmiany mapy bez votowania...
i jest OK.
co do II
Można sie rozróżniać po flagach, wystarczy adminom zabrać jakieś mało ważne, nie używane i już będzie różnica od ff, bo ha wiadomo ma wszystkie.
Denerwująca jest sprawa gdy ktoś sie męczy aby utrzymać porządek na serwie przez długi czas, pozniej 5 min przed zmiana mapki loguje sie drugi @ i daje sobie vota na... d2
Ewentualnie mozna uprościć sprawe, czyli postawić wszystkich na równi i stosować zasade kto wczesniej sie zalogował.
#18
Napisano 27 września 2007 - 10:04
Myślę, że można dodać do regulaminu pkt. który mówi, że:
"serwerem administruje admin, który ma najwięcej flag dostępu, lub w przypadku równej ilości ten, który zalogował się wcześniej. HeadAdmin ma pierwszeństwo w każdym przypadku"...
PS. jeżeli chodzi o rozróżnienie who is who, myślę o pluginie który by pokazywał adminom real nicki adminów. ale jeszcze takiego nie znalazłem.. może kiedyś sam wykombinuję... ;p
Użytkownik tyro edytował ten post 27 września 2007 - 10:06