Wgrywanie custom map jest bajecznie proste:
Sciagamy mapę. Zalozmy na potrzeby naszego poradnika ze bedzie sie nazywac mp_dumbass
Otwieramy nasz katalog z grą i sprawdzamy czy mamy dwa foldery:
- mods - powienien być standardowo
- usermaps - jak to nasza pierwsza mapa to zapewne go nie ma - tworzymy
rozpakowujemy paczkę z grą. Najczęsciej są tam 3 pliki
- mp_dum bass.ff
- mp_dumbass.iwd
- mp_dumbass_load.ff - tego pliku moze brakowac - najwyzej nam nie pokaże się obrazek przy ładowaniu mapy.
Najczęsciej te pliki są od razu w folderze (mp_dumbass) - jezeli nie to tworzymy ten folder (zgodnie z nazwą mapy) , wrzucamy do niego te 3 pliki i wrzucamy caly folder do katalogu usermaps.
Teraz są różne drogi odpalenia tejże mapy.
1. Pokażę najprostszą - wchodzimy do katalogu mods. Tworzymy folder np. mojmod i kopiujemy do niego plik mp_dumbass.iwd
Nastepnie odpalamy grę wchodzimy w mods (modyfikacje [PL]). Na liscie znajdujemy mojmod, wciskamy launch. Odpalamy serwer na obojętnie jakiej mapie, następnie otwieramy konsolę i wpisujemy \map mp_dumbass
2. Mozemy wykorzystac istniejące mody i zaladowac mapę chociażby z poziomu np moda MODWARFARE. Jest to mod do Call of Duty 4 dostępny od razu po instalacji gry. Charakteryzuje on się tym, że ma się od razu wszystkie bronie i perki odblokowane.
W tym wypadku skopiowanie pliku .iwd nie jest konieczne.
MOD
Wgranie moda jest jeszcze postsze. Ściągamy go i wgrywamy folder moda do katalogu mods/. Jezeli mod zawiera jakiekolwiek mapy to instalujemy je zgodnie z tym co napisałem powyzej - oczywiscie wybierając pozniej metodę numer 2
Ważne uwagi:
- Odpalenie custom maps wiąże się zawsze z uzyciem moda, a co za tym idzie również zmianą gry z rankingowej na nierankingową (jest od tego pewien dziwny wyjątek, ale o tym gdzie indziej - nadal on jednak wiąze się z utratą doswiadczenia). Doświadczenie w ramach modów naliczane jest INDYWIDUALNIE. Czyli 55 level z "normalnej" gry NIE będzie widoczny w naszym modzie.
- Mapy badz mody mogą byc rowniez pobrane z serwera automatycznie podczas połączenia - jednak nie zawsze to działa poprawnie. Dodatkowo gdy serwer nie ma alternatywnego downloadu bedzie to trwac znacznie dluzej, co przy modzie takim jak na przyklad Galactic Warfare wazacym blisko 250 mb wraz z mapą daje baaaardzo długi czas oczekiwania.
- Niektore mapy zawierają dodatkowe pliki. Na przyklad mp_apesgorod posiada plik z_svr_teams.iwd który nalezy wgrac do katalogu naszego moda.
Pozostawiam ten temat otwarty tak aby odpowiedziec na ewentualne pytania badz poprawic jakiekolwiek niedopowiedzenia.