Jedna z bardziej popularnych gier Valve, mistrzowska robota wg mnie jeśli chodzi o ujęcie tematu zombie w grze obowiązuje teamplay, nie ma żadnego polowania na zombi samemu bo najzwyczajniej przegrasz. Charakteryzuje się czterema trybami rozgrywki:
KAMPANIA
Sens tej gry. Czy czterech graczy jest w stanie sobie poradzić z hordą półmóżdżków? Czy dadzą radę dobiec do kolejnego zabarykadowanego punktu kontrolnego? Sprawdzcie sami.
Wg mnie 3 najlepsze kampanie do przejścia. Od punktu kontrolnego do punktu kontrolnego..
TRYB KONTRA
4 vs 4 - 4 ludzi jak normalnie plus 4 graczy jest zombiakami. Losowo przydzieleni, Bloomer, Smoker, Hunter lub rzadziej Tank. Oraz specjalny zombi, dostępny praktycznie na każdej mapie to Witch (czarownica), sterowana przez AI. Omijaj ją, bo jak się obudzi to uch...
Od lewej: Witch (Czarownica), Hunter (Łowca), Bloomer (Rzygajka), Tank (po prostu Tank) i Smoker (Śmierdziel).
TRYB PRZETRWANIE
typowa naparzanka, ustawiają Cię na najlepszych miejscówkach na mapie i zlatuje się horda. Genialne na typową strzelankę
jak dla mnie - świetne na 20min przerwy między nauką a telewizją wchodzisz, ustawiasz się, nie musisz chodzić nigdzie (ew. kogoś podnieść i takie tam).. super
TRYB JEDNOOSOBOWY
Jak sama nazwa mówi. Cała radość z gry idzie w bok bo grasz z 100% botami..
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A może chcesz zagrać zombie?
W opcji kontra jest możliwość grania po jednej stronie bądź drugiej. Wiadomo, że wprawa czyni mistrza, dlatego też zabierając się za zombie po raz pierwszy trzeba wiedzieć parę rzeczy.
Hunter
Łowca. Wysoko skacze, szybko się porusza ale raczej wyczekuje. Średnia ilość życia, niezbyt mocny ale jak Cię złapie, powala na ziemię i tnie Ci kiszki dopóki ktoś z współtowarzyszy go nie zabije bądź ściągnie. W skrócie, jeśli jesteś sam i dasz się złapać, możesz tylko pomachać.
Bloomer
Nazwana przeze mnie rzygajka wolno chodzi, bardzo mało życia, za to ma w całym ciele dziwny zielony płyn.. jeśli zdąży Cię opluć tymże płynem bądź zastrzelisz go zbyt blisko siebie, Twoja postać jest nagle cała w zielonej mazi i w dodatku działasz na hordę jak lep na muchy, zlatują się z wszystkich stron.. Pomoc drużyny jest konieczna w tym wypadku, tym bardziej że to idealny moment na atak innych zombie.
Smoker
Śmierdziel, ponieważ wybucha zostawiając po sobie gaz, trochę szkodliwy ale szału nie robi. Za to ma inną ważną zaletę - długi język, którym łapie ludzi. Jak Cię dorwie na odległość bądź zza rogu to konieczna jest pomoc graczy, w innym wypadku śmierć..
Tank
Jak sama nazwa wskazuje. Dużo HP, dużo zdeformowanych mięśni, idealny na team-play'owe naparzanie. Konieczne jest by uciekać cały czas strzelając, bo jak Cię pacnie to odrzuci na dość dużą odległość. Nie wspominając o budynkach, wyrzucenie za barierkę jest równoznaczne ze śmiercią.. Zaletą jest fakt, że nie tak często jest on przydzielany graczowi/komputerowi. Nie zawsze też występuje w normalnej rozgrywce. Za to w trybie przetrwania regularnie się pojawia
Nie jestem dobry z pisania tego typu tekstów, dlatego dla zainteresowanych dorzucam świetny filmik obrazujący typowy gameplay: