Skocz do zawartości


Zdjęcie

LD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ramzi

Ramzi

    Porucznik

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPip
  • 847 postów
  • Ską…d:Warszawa

Napisano 27 października 2010 - 08:14

Witam!

Biorę udział w tak zwanej lidze debatanckiej i po prostu poszukuję argumentów do pewnych zagadnięć, pomyślałem, że może niektórzy z was coś mogą mi dorzucić, chętnie zostanie wykorzystane :)

Temat:
Uczniowie liceum powinni mieć całkowitą wolność wyboru przedmiotów.

Argumenty:
Za potwierdzeniem tezy:(powinni)
Za potwierdzeniem kontrtezy: (nie powinni)

Z góry dziękuję za pomoc.

Użytkownik Ramzi edytował ten post 27 października 2010 - 08:14

  • 0

#2 Amciek

Amciek

    Chorąży

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 440 postów
  • Ską…d:zza NATu

Napisano 27 października 2010 - 08:24

Za potwierdzeniem tezy:
  • Powinni mieć możliwość wyboru stopnia trudności przedmiotów, które nie są ujęte w profilu klasy. Bo kto na mat-fizie chce się uczyć o kwasie deoksyrybonukleinowym i jego składzie, o dokładnym składzie jądra komórkowego pantotelka albo o klimacie wiosennym w Sudanie.
  • Co się łączy z powyższym, wymagania edukacyjne dla każdego przedmiotu powinny być określane przed rozpoczęciem nauki, tak samo jak zagadnienia które powinny być omawiane w trakcie roku szkolnego - a po takim roku uczeń musi albo chociaż POWINIEN umieć rozwinąć te wątki
Za potwierdzeniem kontrtezy:
  • Liceum - wykształcenie średnie - może być ewentualnie profilowane, nie ukierunkowane konkretnie pod widzimisie ucznia. Chcesz uczyć się czegoś konkretnego? Idź na studia

  • 2
kiedyś wróce
_________________________________

DA BEST SYGNATURA EVAA
Dołączona grafika

#3 sk z3ro

sk z3ro

    Porucznik

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 042 postów
  • Skype:patrykgs
  • Ską…d:Stawiski

Napisano 27 października 2010 - 08:24

Argument do kontrtezy : Nie powinni mieć wyboru, powód dość prosty - wybierane by były same tzw "lekkie" przedmioty do których uczniowie nie muszą się przykładać a co za tym idzie, częstsze wagary i ogólne olewanie szkoły. No i w przyszłości byśmy mieli samych idiotów w kraju:) 

Jak coś mi jeszcze wpadnie to na pisze, bo teraz musze isc.


  • 2
"Nie chcem ale muszem" - Lech Wałęsa

#4 endo

endo

    Porucznik

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 142 postów

Napisano 27 października 2010 - 09:17

Ripostując sk zero: teraz mamy mądrych ludzi? Gdzie? :D Dobra, a na poważnie, niech ktoś mi powie, co wyrośnie z pokolenia ludzi, którzy teraz są w liceum i niżej? Ja uważałem, że to mój rocznik ('89) jest już mocno trzepnięty i głupi. Myliłem się, przy młodszych rocznikach jesteśmy całkiem normalnie :)

Co do tematu:

ZA: Uważam, że każdy uczeń może wybrać sobie rozszerzenie danego przedmiotu, ale nie to, że powiedzmy biologii w ogóle on mieć nie chce, bo nie lubi. Jest to niedorzeczne, ponieważ ludzie kończący liceum wychodziliby bez żadnej wiedzy praktycznie, poza przedmiotem/-ami wybranymi w rozszerzeniu. Przykładowo osobnik wybiera matmę rozszerzoną, ale polskiego w ogóle nie ma. Potem jest taka persona i nie potrafi dobrze napisać wyrazu, bo robi błędy jak dziecko z przedszkola? Popieram Amćka- chcesz konkretnej wiedzy? Idź na studia (tak na boku i tak będziesz się uczyć gówna, którego potem do niczego nie wykorzystasz tak jak w szkole, dopiero od specjalizacji się zacznie to co naprawdę Cię interesuje :P)

PRZECIW: Nasza kochana młodzież? Mając możliwość wyboru, czy nie, bardzo duża część osób ma wy**bane na edukację, szkołę, itd... Nie mówię, że wszyscy, ale bardzo wiele osób tak. Przeważa piep**ona ignorancja, tępota i ograniczenie umysłowe. Powodem też jest kochany internet. Zamiast noł lajfić w CSs'a to chodzą i robią sobie słit focie na sedesach żeby mieć co na NK wstawić :D Podsumowując, ja się boję o Polskę, bo co wyrośnie z tych dzieci, aż strach pomyśleć....
  • 0
Dołączona grafika

Dream As You'll Live Forever. Live As You'll Die Today.

Dołączona grafika

#5 wodny

wodny

    Chorąży

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 426 postów
  • Ską…d:Warszawa

Napisano 27 października 2010 - 09:20

Czyzby Ramzi był w klasie o profilu humanistycznym i chcial sie podciagnac z WOSu zdobywajac ocene za udzial w takiej debacie? Czy poprostu powiedzial "veto" glupiemu harmonogramowi nauczania w szkolach ponadgimnazjalnych?

Juz sam tytul tematu debaty jest glupi. Uczen trafiajac do szkoly ponadgimnazjalnej (jesli po drodze nie mial paru przeszkod) nie jest pelnoletni i nie moze decydowac o wlasnym wyksztaceniu od ktorego zalezy jego przyszle zycie na tym skomplikowanym świecie. Czemu? Proste wytlumaczenie gdyz nie ma takich kompetencji. To w rekach ludzi siedzacych na wysokich stanowiskach w CKE jest odpowiedzialnosc aby w taki sposob wyksztalcic mlodego czlowieka, KTORY CHCE SIE UCZYC, aby umozliwic mu rozwoj umysłowy w kierunku, który ON SAM WYBRAL.

Nie mozna powiedziec, ze pewien przedmiot jest niepotrzebny w zaleznosci od kierunku- profilu, ktory takowy mlody czlowiek sobie wybral. Nalezy jednak skupic swoja uwage nad iloscia godzin danych przedmiotow, ktore nie sa niczym powiazane z profilem klasy oraz z poziomem trudnosci - zaawansowania w jego nauczaniu.

Przykład:

Umysł scisły skonczył gimnazjum zdając test z częsci matematyczno..... na 100% oraz z częsci jezykowej na 60%. Trafia do liceum gdzie zaczyna wkuwac na pamiec niezliczone ilosci dat z Historii oraz poznawac budowe panstwa od strony politycznej na lekcjach WOSu albo uczyc sie o budowie skorupy ziemskiej na Geografii czy tez podziału lancucha troficznego na lekcjach Biologii. To są podstawy, ktore kazdy czlowiek powinien znac aby nie dac sie wyruchac na tym swiecie :D. (mozesz to podkreslic w swojej wypowiedzi na debacie " NIE DAC SIE WYRUCHAC PRZEZ INNYCH".

Użytkownik wodny edytował ten post 27 października 2010 - 09:23

  • 0
"Każde królestwo rozdarte wewnętrznie pustoszeje a skłócone domy upadają"

#6 endo

endo

    Porucznik

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 142 postów

Napisano 27 października 2010 - 09:25

Wodny, na podstawie Twojej wypowiedzi stwierdzam, że Amerykanie to najbardziej wyruchany naród na świecie xD
  • 0
Dołączona grafika

Dream As You'll Live Forever. Live As You'll Die Today.

Dołączona grafika

#7 wodny

wodny

    Chorąży

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 426 postów
  • Ską…d:Warszawa

Napisano 27 października 2010 - 09:27

Gdyby Amerykanami rzadzili Amerykanie, zapewne by tak było ;]

Użytkownik wodny edytował ten post 27 października 2010 - 09:27

  • 0
"Każde królestwo rozdarte wewnętrznie pustoszeje a skłócone domy upadają"

#8 Zwierzak

Zwierzak

    Chorąży

  • Oldie
  • PipPipPipPipPip
  • 498 postów
  • Ską…d:Kraków

Napisano 27 października 2010 - 09:29

Argument do kontrtezy: Uczniowie nie powinni mieć wyboru, gdyż obecny poziom Liceum i tak jest bardzo niski, za dużo jest ułatwień typu : Dysleksja, dys coś tam z liczeniem i 150 innych dys. Do tego łatwo ściągać, matura jest co raz to bardziej prosta.

Drugi kontrargument: Wyobraźmy sobie, że pan x jest leserem i ma wszystko w nosku, wybierze sobie przedmioty żenujące typu religia, informatyka, polski ( nie oszukujmy się polski jest prosty na poziomie LO ) i jakieś tam jeszcze przedmioty i dostanie papierek, że ukończył szkołę średnią i ma wykształcenie średnie, OK! Ale pan y jest kujonem i wybierze matme rozszerzoną, fize rozszerzoną itd itd, i dostanie również papierek taki sam, że ma wykształcenie średnie, gdzie sens?

Trzeci kontrargument: Często ludzie w wieku licealnym uświadamiają sobie co chcą robić właśnie na jakimś przedmiocie, np geografia, czy też biologia, gdyby wybierał, mógłby zaprzepaścić swoją szansę, bo wybrałby inne przedmioty !

Czwarty kontrargument: Liceum to wiedza ogólna, którą każdy powinien posiąść, kwas deoksyrybonukleinowy oraz rybonukleinowy Amćku jest w gruncie rzeczy ciekawy, i warto wiedzieć co to jest, jak i również warto wiedzieć jak jesteś zrobiony, jakie masz kości w sobie itd itd. Również wypada wiedzieć gdzie jest np Oman, czy też jezioro tititaca, które to jest najwyżej położonym jeziorem na świecie, czy też, że czarnoziem to bardzo żyzna gleba. Niektórzy nie wiedzą kiedy była bitwa pod grunwaldem, albo kim był Piłsudski ( spotkałem się z odpowiedziami, że chciał do rozbioru polski doprowadzić...). Nie wiedzieć co to jest wartość bezwzględna czy też silnia też jest grzechem i świadczy o ograniczeniu umysłowym. Tak więc jak widzimy wybieranie przedmiotów by tylko zaszkodziło.

Piąty kontrargument: Na świecie jest co raz więcej idiotów. Krótko i na temat, po co nam więcej?

Szósty kontrargument: Ogólna reforma prawna oświaty, trzeba by wprowadzić dużo regulacji by to miało ręce i nogi, co za tym idzie? Bardzo Bardzo dużo czasu zmarnowanego znając szybkość działania naszego rządu.

Siódmy kontrargument: W przypadku wybrania małej ilości przedmiotów, młodzież miałyby zbyt dużo czasu wolnego, co za tym idzie, więcej szkód, wandalizmu, pijaków, narkomanów, uzależnionych od komputera, wpadek? itd itd :)

Ósmy kontrargument: Jak uczniowie pragną wybierać, niech idą do technikum.

Argumenty za: hmm:

1). Przy założeniu, że świat jest piękny, ludzie są mądrzy od urodzenia i chcą się kształcić i wiedzą co chcą w przyszłości robić (to ostatnie bardzo ważne, ja się dowiedziałem niedawno np :P ), to takie wybieranie przedmiotów bardzo by ułatwiło wszystkim naukę, ale ludzie byliby wykształceni tylko jednokierunkowo, co za tym idzie, byłoby to pewnego rodzaju ograniczenie.

2). Tak, jeśli wybieramy poziom przedmiotów i obowiązkowe są co najmniej 3 na poziomie rozszerzonym, w tym jeden język obowiązkowo.

Dobra starczy i tak trochę ponaciągałem :D

Edit:

Endo: Rocznik 89 jest w miare, 90 przejdzie, ale niższe to już tragedia w większości przypadków.

Użytkownik Zwierzak edytował ten post 27 października 2010 - 09:30

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0