Dropbox to program, który służy do synchronizowania danych między komputerami. Bardzo przydatna sprawa, gdy masz już dość latania z pendrive'em w tę i z powrotem. Przeniesienie jakiegoś ważnego dokumentu na komputer siostry, czy na swój telefon możesz teraz wykonać kopiując plik do folderu dropboxa. DB jest też bardzo dobrym sposobem na backup danych - na pewno jest lepszy niż wysyłanie samemu sobie maila z załącznikiem, by na przykład zabezpieczyć ważny dokument napisany w wordzie. I to wszystko za darmo. Zakładając dropboxa masz na starcie 2GB miejsca, które możesz wykorzystać praktycznie w dowolny sposób, nie ma żadnych limitów prędkości czy transferu. Możesz pojemność DB rozszerzyć do 10GB - wykorzystując reflinki. Ty i osoba zakładająca konto z Twojego polecenia dostajecie po 250MB gratis.
Często potrzebujecie wymienić się ze znajomymi plikami - dropbox umożliwia utworzenie współdzielonych folderów. Jest to bardzo ciekawa opcja tejże aplikacji. Wrzucasz plik do folderu współdzielonego, zostaje on zsynchronizowany z serverm, a następnie "magicznie" pojawia się na dysku Twojego znajomego.
Ja osobiście byłem na początku nieco sceptycznie nastawiony do tej aplikacji, ale postanowiłem ją wypróbować. Zaczęło się od tego, że jako administrator forum roku założyłem folder współdzielony dla naszego EEIT. Denerwowało mnie ciągle wygasanie linków na speedyshare i innych podobnych hostingach plików, limit prędkości też jest dosyć irytujący. DB dosyć szybko się przyjął na forum. Jak się później okazało, niektórzy mniej rozgarnięci użytkownicy po prostu usunęli pliki z folderu współdzielonego, nie wiem, może miejsca im brakowało, albo chcieli przenieść pliki w inne miejsce...gdy tylko usunęli to u siebie to od razu niestety pousuwali to innym. Na szczęście dropbox posiada opcję restore. Można nie tylko przywrócić usunięty plik czy folder, ale także przejrzeć historię edycji pliku i przywrócić go do stanu sprzed ostatniej edycji.
Całość działa bardzo prosto:
- Rejestrujesz się na stronie DB, czy to nomralnie czy też z reflinka. (Po obrazkiem jest zwykły link do DB - jakby co to też zamieszam go tutaj. CLICK!)
- Instalujesz aplikację dropboxa.
- Podczas instalacji wybierasz, gdzie ma zostać umieszczony folder synchronizowany z serverami.
- W jednym z kolejnych kroków można także wybrać synchronizację selektywną - czyli ściągać na dysk tylko wybrane przez siebie pliki.
- Po zakończonej instalacji wszytko śmiga jak trzeba.
Jakby ktoś chciał 250MB więcej na starcie to zgłoście się do mnie po reflinka - ja i tak już mam maksymalną darmową pojemność DB.
W razie pytań piszcie tutaj.
Acha, zapomniałem dodać, ze ja używam DB także na telefonie - ciekawa opcja jak nie chce Ci się podłączać telefonu do komputera kablem, a posiadasz w domu wifi.