Na serwerze gramy swobodnie dla zabawy (Freebuild), aczkolwiek granie postacią (Role Play) jest mile widziane.
1. Zasady ogólne
Złota zasada: zachowaj zdrowy rozsądek i postępuj racjonalnie, baw się dobrze i pozwól innym na zabawę.
- No Insulting - zachowaj kulturę, szanuj innych graczy, nie bluźnij, nie obrażaj.
- Zabrania się używać nicków i pisać tekstów propagujących faszyzm, antysemityzm, pornografię, pedofilię, ksenofobię, lub dyskryminujących jakąkolwiek mniejszość.
- Zabrania się używania nicków podobnych do adminów lub zawierających wyraz "Admin", nazw podobnych do nazw budowli lub regionu na serwerze, a także nazw osób znanych w społeczności Minecraft, takich jak: Notch, Herobrine, Ctsg, JayJayJocket, Skkf i innych. Powyższe osoby pragnące grać na serwerze, proszę o kontakt.
- No Advertising - Zabrania się reklamowania stron www (za wyjątkiem minecraft.net, minecraftwiki.net, google, youtube, facebook) oraz podawania IP serwerów nie należących do GamingCrew.pl
- No Spaming - Spamowanie czatu i komend jak również bezcelowe używanie CapsLock'a jest zabronione. Wiadomości powinny być krótkie i rzeczowe.
- Zalecane jest używanie poprawnego języka polskiego, jednakże błędy ortograficzne czy gramatyczne oraz wstawki z języków obcych są tolerowane. Dozwolone jest używanie języka angielskiego.
- No Hacking - Absolutnie zabronione jest stosowanie modyfikacji, które zmieniają działanie gry po stronie klienta, w szczególności: teleport (clientside teleport), przechodzenie przez ściany, latanie, leczenie (heal) oraz autoleczenie (autoheal), nietykalność (god), przezroczyste tekstury, radar pokazujący minerały (x-ray), szybkie bieganie (speedhack), stawianie bloków w powietrzu (airbuilding), nieprawidłowe, nieskończone itemy, (bogus items, infinite stacks), niszczenie mapy (nuke), niezniszczalne narzędzia (infinite durability), automatyczne celowanie (autoaim), automatyczny atak (forcefield).
- No Glitching - Zabronione jest nadużywanie błędów / usterek w grze, które dają przewagę nad innymi lub powodują lagi lub zawieszanie serwera.
- Ukrywanie wiedzy o wykrytych błędach serwera lub gry, a w szczególności odmowa wyjaśnień mechanizmu błędu są traktowane jak aktywny glitching.
2. Zasady rozgrywki
- No Griefing - umyślne lub nieumyślne działania powodujące niezadowolenie wśród innych użytkowników serwera są zabronione.
- Stawianie lub usuwanie bloków, bezcelowe rozlewanie wody lub lawy, wywoływanie pożarów, używanie ognia do oczyszczania terenów, detonacje multi-bloków TNT, prowokowanie creeperów w pobliżu budowli jest niedozwolone.
- Zniszczenie choćby jednego bloku szkła w oknie, wchodzenie do cudzych domów lub spacer po farmie jest traktowane jako griefing. "Lol, to był tylko jeden blok!" Nie jest wytłumaczeniem.
- Budowanie w bezpośrednim sąsiedztwie innych budowli ograniczające swobodę rozbudowy wymaga uzgodnienia z właścicielem istniejącego obiektu. Teren należy do gracza, który pierwszy wybudował na nim obiekt.
- Zaśmiecanie krajobrazu, pozostawianie bloków w powietrzu lub elementów budowli po rozbiórce jest niedozwolone. Pozostaw budowlę nienaruszoną lub rozbierz ją w całości i uporządkuj teren.
- Pozostawianie „latających” fragmentów drzew lub kawałków pni jest zabronione. Ścinaj drzewa w całości, usuwaj liście i sadź nowe drzewa.
- Wiecznie działające instalacje redstone w szczególności z użyciem redstone repeaters oraz ciągłe akceleratory minecart nadmiernie obciążające i powodujące lagi serwera są niedozwolone.
- Wymagane jest zachowanie fizyki oraz realizmu i estetyki budowli.
- Wolnostojące wieże 1x1 o wysokości większej niż 6 bloków są zabronione.
- Budowle w mieście muszą być zgodne ze stylem architektury miasta lub/i wiosek NPC.
- Obiekty naruszające zasady, ruiny lub porzucone budowle mogą zostać usunięte bez ostrzeżenia.
- Zabronione jest niszczenie krajobrazu poprzez wyrównywanie wysokich gór, zasypywanie rzek lub dużych obszarów morza.
- Zabronione są farmy potworów i zwierząt oraz wszelkie automatyczne pułapki na potwory.
- Pułapki na graczy dozwolone są jedynie jako zabezpieczenie budowli prywatnych.
- Megaobiekty muszą być zgłaszane na forum i posiadać akceptację administracji.
- Automatyczne-samościnające farmy kaktusów są zabronione.
- Automatyczne wodne farmy pszenicy (WHEAT) są dozwolone jeżeli powierzchnia uprawy przeznaczona do jednego spustu nie przekracza 256 blokow farmland
- Ciekawe pomysły budowlane mogą uzyskać wsparcie materiałowe i finansowe.
- Administracja nie gwarantuje bezpieczeństwa itemów w skrzyniach, inwentarzu graczy lub wirtualnym inwentarzu chest/pocket. Niezależnie od przyczyny utraty (śmierć, błąd serwera, kradzież), itemy nie są zwracane.
- No Stealing – Zabronione jest okradanie skrzyń, ścinanie roślin i zabijanie zwierząt na cudzym terenie, wydobywanie minerałów w cudzych kopalniach oraz zbieranie leżących rzeczy innych graczy, za wyjątkiem walk PvP jeżeli gracze ustalili wcześniej, że zwycięzca bierze łupy.
- Ataki PvP są dozwolone. Napastnik musi uprzedzić ofiarę o zamiarze ataku.
- Wielokrotnie powtarzane zabójstwa tej samej osoby są niedozwolone, chyba, że wyrazi ona na to zgodę. Należy zachować co najmniej 15 minutowy odstęp między atakami.
- Zabójstwo intruza we własnym domu, griefer'a na własnym terenie lub w samoobronie, nie wymaga uprzedzenia ani zachowania odstępu czasu.
- Ranga User jest podstawową rangą serwera. Otrzymuje ją każdy wchodzący na serwer.
- Rangę ViP może otrzymać gracz, który wspomaga utrzymanie serwera lub stworzył interesujące budowle publiczne, lub którego zasługi w rozwoju serwera zostały potwierdzone, oraz który zapewnia swoją postawą odpowiedni poziom kultury i umiejętności gry.
- Ranga Moderatora przyznawana jest w zależności od potrzeb przez Admina.
3. Zasady klanów
- Klan jest formą organizowania się graczy w grupy mające lidera i wspólne cele.
- Tworzenie i przynależność do klanów jest dowolna. Każdy gracz może utworzyć klan, przystąpić lub zrezygnować z członkostwa w klanie. Gracz może uczestniczyć tylko w jednym klanie, w tym samym czasie.
- Klan jest reprezentowany przez lidera. Jedynie postulaty zgłoszone przez lidera będą rozpatrywane.
- Klany tworzone są w ramach aktualnego systemu klanowego serwera. Jedynie klany utworzone za pomocą tego systemu są uznawane przez administrację.
- Nowo utworzony klan podlega weryfikacji w systemie klanowym, której dokonuje Admin po uzyskaniu przez klan odpowiedniej liczby członków.
- Termin weryfikacji zależy wyłacznie od Admina, który może zastosować zwłokę w celu sprawdzenia stabilności klanu.
- Klany oficjalne/zweryfikowane, które utracą minimalną liczbę członków, tracą status i mogą być rozwiązane.
- Członkowie klanów, którzy nie zalogują się na serwer przez określoną liczbę dni są automatycznie usuwani z klanu.
- Klan ma prawo do uzyskania ochrony swojej siedziby - cuboid lub inna istniejąca na serwerze forma.
- Wszystkie klany mają prawo do takiej samej wielkości zabezpieczenia. Może ono obejmowac mniejszy obszar, ale nigdy większy niż ustalony przez administrację.
- Klany łamiące regulamin serwera, w tym klany których celem głównym ujawnionym w praktyce, jest rozbój i rabunki, mogą być rozwiązane, przez administrację.
- Przynależność do klanu nie daje żadnych praw wobec cywili - graczy nie należących do klanów.
4. Zasady Administracji
- Administracja nie ponosi odpowiedzialności za zachowania użytkowników.
- Łączenie się z serwerem oznacza, że Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje warunki użytkowania i zasady tego serwera.
- Wszystkie obiekty zbudowane na serwerze stają się własnością serwera, gracz, nie ma prawa do żądania ich usunięcia w razie rezygnacji z gry. Gracz może otrzymać schematics budowli.
- Administrator grający na serwerze ma obowiązek reagować na zgłaszane przez graczy problemy.
- Funkcje administratora w zależności od stopnia uprawnień, wykonują Moderator oraz Admin.
- Serwerem administruje ten Admin, który ma najwięcej uprawnień, lub w przypadku równej ilości ten, który zalogował się wcześniej.
- Wszelkie zbędne dyskusje z administratorem, a w szczególności nagabywanie o zmianę czasu, pogody, dawanie przedmiotów i kredytów, teleportowanie, uzdrawianie, anulowanie kary oraz przyznanie rangi lub uprawnień jest niedozwolone i grozi wyrzuceniem z serwera.
- Administrator może karać graczy za wykroczenia przeciw zasadom serwera wedle własnego uznania.
- Administrator nie może używać uprawnień ani poleceń specjalnych w celach innych niż wykonywanie obowiązków administracji serwerem.
- Administrator ma obowiązek bezstronnego, sprawiedliwego i równego traktowania wszystkich graczy.
- Dla zachowania bezstronności oraz równych szans wszystkich graczy, administratorów obowiązują zakazy wyszczególnione w załączniku regulaminu.
- Odstępstwa od zakazów mogą powodować skutki dyscyplinarne z zawieszeniem lub zwolnieniem z funkcji włącznie.
- Jeżeli masz pytania lub informacje dla admina napisz do niego /pm <tresc> lub /a <tresc>. Prośby o rangi, wnioski o kary dla graczy należy zgłaszać jedynie na forum serwera.
- Każdy raport o ukaranie gracza powinien zawierać datę i czas realny, oraz być poparty ScreenShot'em
- Konflikty powinny być rozstrzygane w miarę możliwości przez graczy na serwerze z zachowaniem zasad i regulaminu. Raport do administracji jest środkiem ostatecznym. Nieuzasadnione raporty mogą zostać ukarane.
- Pozowanie na admina, powoływanie się na admina, straszenie sankcjami i raportem jest niedozwolone.
- Możliwe są następujące kary:
- ostrzeżenie na czacie
- barrage – nie czyniący szkody ostrzał, stanowiący ostrzeżenie
- slap – uderzenie, powodujące niewielkie obrażenia
- rocket – wystrzelenie w powietrze, powodujące obrażenia przy upadku
- kick – jednorazowe wyrzucenie z serwera
- mute – wyłączenie pisania na czacie
- shock – uderzenie pioruna z podpaleniem, kończące się zwykle śmiercią
- slay – natychmiastowa śmierć
- clear – wyczyszczenie inwentarza lub/i zniszczenie skrzyń
- jail - wsadzenie do więzienia
- money - kara finansowa, zabrania kredytów w części lub całości.
- password – czasowa zmiana hasła postaci uniemożliwiająca logowanie
- degrade – degradacja do niższej rangi
- remove property – usunięcie budowli lub/i odebranie terenów.
- delete – skasowanie postaci
Użytkownik tyro edytował ten post 01 października 2012 - 09:34