zawsze byłem zwolennikiem gry TP. proponowałem kilkakrotnie pluginy wymuszające grę TP, zmuszające do podążania za paką, likwidujące indywidualne staty - np. fragi=zwycięstwa drużyny, deady=przegrane, itp. nigdy nie było na to zgody.
brak gry TP i walka jedynie o staty były główną przyczyną mojego zniechęcenia tą grą.
stwierdziłem bowiem, że fragowanie leży u podstaw tej gry, jest jej esencją. jakby nie analizować zawsze dochodzimy do faktu, że chodzi o to żeby zabić jak najwięcej wrogów, uzbierać jak najwięcej kasy, jak najmniej razy dać się zabić. na tym opiera się ta gra. Podział na drużyny i cała "fabuła" gry ma drugorzędne znaczenie. jest to kwestia umowna. tak naprawdę wchodzimy na serwer, żeby zabijać, jak najwięcej. oczywiście liczą się wygrane rundy, ale wygrywa ten kto zabije więcej. bardziej zresztą cieszy liczba fragów niż liczba zwycięstw.
każdy lubi być na górze listy. co z tego, że drużyna wygrywa jak jest się na dole listy. nawet wzorowi gracze TP, jak im nie wychodziły staty robili reconnecty, bo np. nie starczałało im kasy na normalną broń.
ponieważ jest to serwer TP powinniśmy starać się grać drużynowo, nie znaczy to oczywiście że wszyscy mają lecieć na B, bo się zaklinują w trupie i zostaną łatwo wybici. TP jest bardziej skomplikowane. wszystko ma znaczenie również to, że ktoś zachował dobrą broń. jak wszyscy będą ginąć w każdej rundzie to wpłynie na liczbę kasy całej drużyny i jej poziom uzbrojenia. będzie gorzej.
moim zdaniem to nie jest dobre rozwiązanie - automatyczny slay drużyny. spowoduje to że jak drużyna przegra to będzie miała mniejsze szanse na wygraną w next rundzie. brak kasy i broni. next rundę przegra i z każdą następną będzie coraz gorzej. wszyscy admini poprzenoszą się do teamu wygrywającego, a w przegrywającym zostaną przypadkowi gracze. zniechęcenie wychodzenie z serwera itp.
jeżeli chcemy taki plugin, to trzeba go zastosować razem z innymi, zrobić pełną modyfikację gry eliminując wszystkie elementy statsowania o których pisałem wyżej:
- brak indywidualnych fragów - tylko wygrane rundy sie liczą,
- brak indywidualnej kasy - cała kasa drużyny wspólna,
- ograniczenie liczby awp w drużynie - 1 max 2
- drużyna przegrana ginie,
- rygorystyczny balans teamów - nie pozwalający na wymuszanie przechodzenia,
możliwe że jeszcze coś o czym zapomniałem.
każde cząstkowe rozwiązanie nie jest dobre, niczego nie zmieni.
uwaga na koniec:
Serwer jest taki jacy są gracze na nim grający. jeżeli gracze grają TP to jest TP, jeżeli grają FFA to będzie FFA. żadne ograniczenia nic nie pomogą. będzie tylko narzekanie. serwerów jest w cholerę skoro ten jest popularny, znaczy, że nie jest taki najgorszy