BMW vision efficientdynamics
Ma on być kolejną próbą udowodnienia, że możliwe jest produkowaniesportowych samochodów o wysokich osiągach i niskim zużyciu paliwa.BMW vision efficientdynamics concept do dwuosobowe coupe o bardzonietypowym źródle napędu. W samochodzie zastosowano trzycylindrowąjednostkę wysokoprężną o pojemności zaledwie 1.5 l, która wspomaganajest przez dwa silniki elektryczne. Jednak już sama jednostka spalinowageneruje 163 KM
Jeden silnik elektryczny zlokalizowano z przodu auta. Dysponuje on mocą60 kW, która przez 30 sekund może wzrosnąć do 84 kW, a przez 10 sekund- nawet do 104 kW. Moment obrotowy tego silnika to 220 Nm.Drugi silnik elektryczny znajduje się z przy tylnej osi, międzyskrzynią biegów a jednostką spalinową. W sposób ciągły dostarcza on 25kW, a chwilowo może wygenerować 38 kW i 290 Nm.Oczywiście podczas hamowania silniki elektryczne działają jak prądnica, ładując litowo-polimerowe baterie.BMW vision efficientdynamics ma napęd wszystkich kół, a całkowita mocmaksymalna to imponujące 356 KM. Nie mniejsze wrażenie robi momentobrotowy, który wynosi 800 Nm. Dzięki temu auto ma przyspieszać do 100km/h w 4,8 s, zaś prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.Jednocześnie średnie zużycie paliwa ma wynosić tylko 3,76 l/100 km, cooznacza emisję 99 gramów CO2 na kilometr.
Co więcej, auto może jechać tylko na silnikach elektrycznych. Zasięg w tym trybie wynosi 50 km.
Na koniec warto wspomnieć o stylizacji. BMW podkreśla, żeprojektując vision efficientdynamics korzystało z doświadczeń zdobytychw Formule 1, dzięki czemu współczynnik oporu powietrza wynosi tylko0.22. Samochód porusza się 21-calowych kołach, ma 4,60 m długości, 1,90m szerokości i 1,24 m wysokości. Waży 1395 kg.
Do wnętrza (architektura 2+2) wsiada się poprzez uchylane do góry drzwi, auto ma bagażnik o symbolicznej pojemności 150 litrów.
Nadwozie zbudowano z kevlaru, a szyby z polikarbonatu, dzięki czemu automatycznie ściemniają się pod wpływem światła.
Oczywiście trudno spodziewać się, że BMW vision efficientdynamicsznajdzie się w produkcji. Niemiecki koncern zapowiada jednak, żetechnologia w nim zastosowana trafi wkrótce do innych modeli marki.
żródło: interia.pl
Załączone pliki
Użytkownik fasterbiq edytował ten post 31 sierpnia 2009 - 07:42