Skocz do zawartości


Zdjęcie

Filozofia Cod4 Multi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 13 listopada 2007 - 10:05

GRAAAAŁEEEM w multi xDDD

Wczoraj wlazłem na sieć. Bardzo trudno wbić, wszystkie serwery pełne, a nawet jak nie to są problemy z połączeniem. 9 Na 10 prób kończy się błędem, nie wiadomo, czemu.

Po kilku próbach wlazłem na jakiś polski serwer. O lol dwa kroki i leżę. Dobrze, że to DM był, więc szybko się pojawiałem i szybko leżałem. Ludziki poruszają się za szybko, szybciej niż w csie. Trudno trafić. Poza tym słabo słychać tupanie, więc kilka razy byłem owned z kosy.

Po śmierci, widzisz oczami swojego kilera, w jaki sposób zostałeś zabity. Czasami żal patrzeć. Koleś stoi za tobą i się przygląda, a potem cię kosą owned. Ale to jest super. Wiele można się nauczyć. Oczywiście można oglądać jak grają koledzy z drużyny, tak jak w cs'ie.

Nie ma zakupów broni. Każdy ma 5 klas postaci do wyboru. Tak się to nazywa, ale chodzi o zestawy wyposażenia. Problem jest taki, że trzeba zdobyć odpowiednią ilość punktów doświadczenia, aby odblokować kolejne bronie. Na początku mamy do dyspozycji jedynie karabin m16 (strzela tylko, burst, więc jest problem jak przeciwnik ma full auto), pistolet m9 i He. Do tego są jakieś pierdoły typu zwiększona kondycja, zwiększone zdrowie i takie tam.
Punkty zdobywa się za fragi, za hedszoty i za zwycięstwa drużyny.

Jest to trochę z dupy wzięte, ale trudno, mało istotne. Po jakimś czasie - kilkanaście godzin, wszyscy będą mieli wszystko, co ważne, więc to nie będzie problem. Nie jestem pewien, ale to się chyba zapisuje lokalnie i pewnie można to shaxować, poza tym, co z formatem??? Się to wyjaśni w praniu.

Jest kilka rodzajów/trybów rozgrywki. Na każdej mapie może być każdy rodzaj rozgrywki, zależnie jak jest ustawione w serwerze, nie tak jak w csie. Więc może być ciągle jedna mapa i co mecz inna rozgrywka, albo jedna rozgrywka i zmieniające się mapy. Mecze kończą się po zdobyciu limitu punktów przez drużynę lub gracza, lub na czas.
Tryby:
- Search & Destroy - znajdź i zniszcz - http://tawerna-cs.or...tyle_emoticons/default/biggrin.gif to jest jak de_ w csie, dwa bsy i bomba. Dokładnie jak w csie.
- Team Deathmatch - drużynowy deathmatch - CSDM - dwie drużyny i heja...
- Deathmatch - każdy przeciw każdemu.
- King Of The Hill (Headquarters) - sztab - to jest nowe. W jednym z budynków jest sztab, trzeba go zdobyć i obronić przez jakiś czas.
- Domination - capture the flag - kilka flag na mapie, trzeba je zdobywać. Jak w battlefield.
- Sabotage - na mapie leży bomba, trzeba ją zdobyć i potem podłożyć u przeciwnika.

Mapy są to poszczególne lokacje z singleplayera. Na pierwszy rzut oka wyglądają inaczej, bo w single idziemy konkretną drogą nie wnikając, co jest na pozostałej części mapy. Zresztą się nie da, bo wrogów jest kupa. w multi jest luźniej i mapa okazuje się większa i nieogarnialna. http://tawerna-cs.or...tyle_emoticons/default/biggrin.gif

Choć gra jest inna niż Cs, nieporównywalna grafika, bogatszy zasób ruchów postaci, lepsze bronie, urozmaicone sposoby rozgrywki, rozwój postaci - więcej doświadczenia = lepsze bronie + inne umiejętności, to jednak doświadczenia zdobyte w csie na pewno się przydadzą. Jak ktoś jest lama w csie - jak ja, pozostanie lama w cod4. jak ktoś coś umie w Cs - jak stoper, od razu lepiej sobie radzi w cod4.
Na pierwszy rzut oka widzę pewna różnicę. w csie, przeciwnicy są dobrze widoczni, więc zwycięstwo zależy od szybkości reakcji i celności. w cod4 zdecydowanie trudniej jest dostrzec przeciwnika. W zależności od mapy modele są inne. często są to zamaskowani komandosi. Leży taki w trawie lub siedzi w krzakach. przejdziesz po nim i go nie zauważysz. dlatego zwycięstwo nie zależy tylko od umiejętności strzelania. Kto zauważy przeciwnika wcześniej ten w większości przypadków wygrywa. Często nie wiadomo skąd padły strzały...

Ściany są przebijalne. zależy to jednak od ich rodzaju, grubości, broni, z jakiej strzelasz i odległosci. Jest to celowe i przemyślane, nie jak w csie gdzie to jest wynikiem bugów map. Poza tym widać skąd lecą pociski.
W biegu nikogo nie zabijesz. Trzeba wycelować - muszka/szczerbinka. Z biodra tylko na krótkie dystanse, a i to nie zawsze.
Leżysz prawie zabity, to możesz z pistola strzelać, dopóki ktoś cię nie dobije - zależy to od ustawień serwera.

Zresztą tych ustawień jest sporo. poza tym jest config jak w csie, więc z pewnością chłopaki rozpracują komendy.
Ofc. są bindy. klawisze można poustawiać dowolnie, trzeba trochę poćwiczyć, bo w multi walczy się trochę inaczej niż w single.

Na pewno jeszcze pogram w COD4.
Na razie jest problem z serwerami. Nie ma jeszcze Linuxowej wersji serwera, więc polskie firmy hostingowe nie oferują serwerów. Jest kilka polskich serwerów, ale większość to niemieckie. Daje się w to grać nawet z pingiem 100. Czasami przycina, ale na tym etapie rozwoju nie ma to takiego znaczenia. Jak dojdę do poziomu, kiedy zaczną być istotne takie szczegóły techniczne, to już pewnie już mi się to znudzi, jak cs, bo nie będzie już w tym zabawy...

Użytkownik tyro edytował ten post 13 listopada 2007 - 10:10

  • 1

#2 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 14 listopada 2007 - 09:09

haha grrubaS, jaka tam recenzja parę zdań ledwo trzymających się kupy ;p

Owi wczoraj postawił serwer na kompie http://tawerna-cs.or...tyle_emoticons/default/biggrin.gif graliśmy i było w dechę...
coś Wam to przypomina ?
na pewno część FF pamięta początki Tawerny na kompie Owiego.
ehh to były czasy i cs miał wtedy sens. <łezka w oku>
stoper i Owi wymiatali, ja się czaiłem. ;p
do rzeczy:

rzecz, która zupełnie różni tą grę od cs'a to jest system punktów doświadczenia XP.
zdobywa się je za fragi, za wygrane mecze oraz za wykonanie określonych wyzwań np. 25 hedshotów z ak47, jest tego bardzo dużo. po zdobyciu wymaganej liczby punktów XP, dostaje się awans i odblokowane są nowe bronie, dodatki do broni np. celowniki laserowe i atrybuty postaci (perks) np. możliwość strzelania z pistola jak padniesz na glebę. (trzeba uważać na trupy czy aby na pewno nie żyją, jeden mnie zabił. trzeba je dobijać, dla pewności) lub zwiększona kondycja - dłużej biegniesz w sprincie.
te dodatki nie są nieograniczone, tak ze postać stałaby się niezwyciężona.
w cod4 masz, tylko kilka slotów na te rzeczy:
slot 1 - broń podstawowa + dodatek (celownik, granatnik)
slot 2 - broń dodatkowa + dodatek (tłumik) (do wyboru pistole, ale możesz zamienić w walce, podnosząc z ziemi, karabin lub snajperkę)
slot 3 - granat.
poza tym są trzy sloty na dodatki:
slot 4 slot na wyposażenie specjalne, np. granaty hukowe, RPG, miny przeciwpiechotne, ładunki c4.
sloty 5 i 6 na atrybuty postaci (perks) . więc można wybrać tylko dwie modyfikacje.

jest system awansów na stopnie wojskowe. od sierżanta do komandora, z tym, że poszczególne stopnie są jeszcze drobniej podzielone i w sumie poziomów (lvl) jest dużo:
1-24 lvl - Privates, Corporal, Sergeants
25-27 lvl - 2nd Lieutenant (XP: 23 000)
28-30 lvl - 1st Lieutenant xp - (XP: 29 030)
31-33 lvl - Captain (XP: 36 020)
34-36 lvl - Major (XP: 44 090)
37-39 lvl - Lt. Colonel (XP: 53 240)
40-42 lvl - Colonel (XP: 63 470)
43-45 lvl - Brig. General (XP: 74 780)
46-48 lvl - Major General (XP: 87 170)
49-51 lvl - Lt. General (XP: 100 640)
52-54 lvl - General (XP: 115 190)
55 lvl - Commander (XP: 120 280)
56-65 lvl - Prestige Mode Ranks

większość normalnych broni odblokowuje się w pierwszej grupie lvl 1-24. potem są bajery...
Desert Eagle: 43 lvl
AK74U - 28 lvl
P90 - 40 lvl
M1014 (shotgun) - 31 lvl
G36c - 37 lvl
M14 - 46 lvl
MP44 - 52 lvl
Remington 700 - 34 lvl
Barrett .50 cal - 49 lvl.

Kilka słów o klasach postaci: zdefiniowane rodzaje postaci, model postaci+bronie+wyposażenie+atrybuty.
jest pięc takich klas :
1.sztrurmowiec - assault
2.komandos - spec.ops.
3.wsparcie - heavy gunner
4.saper - demolitions
5.snajper - sniper
w każdej klasie można dowolnie poustawiać bronie i wyposażenie.
Ważne jest to, że w czasie meczu można zmieniać klasy. Zmiana następuje po każdym ozdrowieniu - respawnie.
Jest to bardzo fajne. Nie trzeba się martwić o kasę i zbierać na zakup snajperki. chcesz to jesteś snajperem na dodatek w pełnym kamuflażu. W następnej rundzie możesz mieć M249 - kosiarkę, a potem szotgan.
Ofc. rodzaj broni zalezy od poziomu na którym jesteś. na początku jako snajper masz coś w rodzaju Scouta. Potem dostajesz coś jak autokampa (tyle że lepsza), broń podobna do awp - Barrett .50 cal dostajesz dopiero na 49 lvl.

piszę to wszystko, aby zachęcić Was do grania z nami również w tą grę, nie tylko w cs. trzeba iść z duchem czasu.
nie sądźcie, że jest to łatwa gra. tu nie ma banieczek z dupeczki i fartownych strzałów. trzeba się nieźle namęczyć, żeby kogoś ubić. nie ma letko^. ale jest przy tym mnóstwo zabawy. Jest w tej grze dużo więcej skradania niż w csie.
np. strzelisz i przez moment wrogowie widzą cię na radarze. więc lepiej zniknąć z tego miejsca. nie da się zakampić i wykańczać po kolei. albo, gracz który zdobędzie odpowiednia ilość punktów rundzie ma prawo wezwania wsparcia lotniczego - normalny nalot bombowy, albo helikopter bojowy. kamper nie ma letko^. http://tawerna-cs.or...tyle_emoticons/default/biggrin.gif


PS. XP zapisuja się w pliku lokalnym "mpdata". jak też myślałem w internecie można znaleźć plik z 55lvl.
plik jest zaszyfrowany, więc na razie chłopaki twierdzą, że nie da się go edytować. wgranie pliku od kolegi czy z internetu nic nie da, bo jest w nim zapisany również klucz CD i próba wgrania obcego pliku powoduje reset XP do zera.
jeżeli jednak kolega pożyczy swój cd-key na chwilę wraz z plikiem mpdata (lub taki komplet ściągniemy z netu) to możemy go sobie wgrać (trzeba trochę kombinacji) i będziemy komandorem. (sprawdziłem działa). oczywiście na liście graczy widać kto ma jaki stopień, więc komandor 55lvl bedzie podejrzany. ale majorów czy pułkowników widziałem.

z tego wynika rada dla wszystkich graczy cod4. trzeba systematycznie archiwizować plik mpdata. zwykły błąd na dysku, nagłe wyłączenie gry może uszkodzić plik i będzie trzeba zaczynać od początku.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0