Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zmiany konfiguracji Serwera


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
97 odpowiedzi w tym temacie

#1 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 12 stycznia 2012 - 07:49

Gra minecraft jest ciągle rozwijana. Co prawda oficjalna wersja gry się nie zmieniła, ale mody i pluginy ulegają nieustannym modyfikacjom, poprawkom.
Dziś w nocy dokonałem aktualizacji serwera Arcadia.
W szczególności:
  • - zmiana wersji głównego modułu serwera z build 1597 na build 1709
  • - aktualizacja 80% zainstalowanych pluginów do najnowszych wersji bez zmian ustawień, w tym głównych pluginów WorldGuard (cuboidy), WorldEdit, Commandbook, Lockette
  • - zmiana plugina od /home i spawn. można teraz miec do 5 home'ów w świecie, szczegóły wkrótce w /help, dotychczasowe home'y nie będą działać. Ponadto kliknięcie łóżka ustawia home - powinno to działać również w Pandorze.
  • - zmiana plugina realizującego /help. ta funkcja pojawiła się w głównym pluginie administracyjnym, więc dotychczasowy plugin help został wyrzucony jako zbędny. help muszę napisać od nowa, więc przez chwilę nie będzie informacji.
  • - w związku z rozszerzeniem ilości home oraz funkcją definiowania portali w pluginie obsługującym wielo-światowość, uznałem za zbędny plugin Stargate obsługujący portale z tabliczką. Część publicznych portali zostanie zastąpiona, a prywatne przestaną działać. Używajcie Home.
  • - ostatecznie, po próbach ustawiłem plugin multi inwentarza. powinien zapamiętywać inwentarz przy przechodzeniu między światami i trybami. Światy są pogrupowane następująco: Arcadia + Ender, Pandora + Nether. Czyli światy z jednej grupy mają wspólny inwentarz, a przejście z grupy do grupy powoduje zmianę inwentarza.
  • - dodałem po raz kolejny plugin NoCheat, sprawdzający graczy pod względem 'niestandardowego' zachowania. Modzi i Admini będą mieli na czacie komunikaty o przekroczeniach zakwalifikowanych do High Priority. Część z tych alarmów wywołanych jest lagami jakie mają niektórzy, ale częstość pojawiania się w stosunku do niektórych graczy powinna zwrócić ich uwagę. Plugin ten jest sporym obciążeniem dla serwera, poprzednio wywaliłem go z uwagi na lagi, ale teraz serwer jest mocniejszy, a denerwują mnie gracze którzy potrafią wskakiwać na latarnie, przeskakiwać wyższe płotki, biegać znacznie szybciej niż inni, lub być nietykalni. Wiem, ze największymi cziterami są modzi i admini, ale oni nie grają tylko pracują, a czity są ich narzędziami pracy. (przynajmniej powinno tak być).
  • usunąłem plugin obsługujący zdefiniowane przeze mnie skróty niektórych komend oraz powtarzający ostatnią komendę. To był bardzo fajny plugin wykorzystywany najczęściej przeze mnie oraz adminów. Niestety obecnie powoduje konflikty z nowymi wersjami kilku innych pluginów, w tym home i nocheat, a także jest dość ciężki, uznałem, że ja i admini możemy się bez tego obejść, ważniejsze są pluginy dla graczy.
Zmiany te mogą spowodować okresowe "niedziałanie" niektórych komend, niestabilność serwera, komunikaty błędów. Proszę o informacje na ten temat.




Ktoś może zapytac poco to aktualizować skoro działa. Odpowiedż jest taka: jak widzę w opisach pluginów, że w nowej wersji poprawiono takie i takie istotne błędy poprzednich wersji to znaczy, że my mamy te błędy, więc jak mam nie zaktualizować. W nowej wersji też są błędy. I tak do..... bez końca. ;)
  • 0

#2 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 27 stycznia 2012 - 12:56

Kolejna zapowiadana aktualizacja serwera:
  • nareszcie finalna i stabilna wersja serwera 1.1 (CraftBukkit RB1818)
  • dodane Zawody - Jobs /help jobs http://dev.bukkit.or...rver-mods/jobs/
  • dodane Klany - Clans /help clan http://dev.bukkit.or...ds/simpleclans/
  • rekonfiguracja grup i rang, uproszczenie i usunięcie dotychczasowych grup nieadministracyjnych.
  • zaktualizowana lista i zmodyfikowane uprawnienia ViP /help vip
  • zmiana formatowania i wyglądu czatu (wymuszone przez jobs i clan)
  • zmiana plugina autoryzacji z Authme na xAuth - do czasu zapisania haseł do bazy xAuth, konieczna jest podwojna rejestracja i logowanie, dotychczasowe /login i /register oraz nowe /log /reg - plugin Authme nie jest aktualizowany od pewnego czasu i ostatnio powoduje błędy przy logowaniu (internal server error), plugin xAuth po długim okresie nieaktywności został przejęty przez inną osobę i zaktualizowany. Aby uniknąć problemów z kradzieżą kont, jakie mieliśmy podczas poprzednej takiej operacji, tym razem zmodyfikowałem ustawienia pluginów tak, żeby mogły działać jednocześnie i mamy podwójne logowanie ;]
  • aktualizacja kilku pluginów do nowych wersji, niezauważalna dla graczy
  • oczyszczenie ustawień i bazy danych
dołożyłem starań, aby wychwycić błedy, ale jestem pewien, że przy takim poziomie komplikacji i ilości pluginów nie udało mi sie wszystkiego wychwycić. proszę o zgłaszanie błędów. żadne ustawienia i informacje o kontach graczy nie były zmieniane.
  • 0

#3 olo123456789

olo123456789

    UnOrtograf

  • Member
  • PipPipPipPipPip
  • 649 postów
  • Skype:Witek965

Napisano 27 stycznia 2012 - 06:53

nie do konca to rozumiem mugłbys tyro mi to na pm przetłumaczyc tak na muj rozum?


  • - dodałem po raz kolejny plugin NoCheat, sprawdzający graczy pod względem 'niestandardowego' zachowania. Modzi i Admini będą mieli na czacie komunikaty o przekroczeniach zakwalifikowanych do High Priority. Część z tych alarmów wywołanych jest lagami jakie mają niektórzy, ale częstość pojawiania się w stosunku do niektórych graczy powinna zwrócić ich uwagę. Plugin ten jest sporym obciążeniem dla serwera, poprzednio wywaliłem go z uwagi na lagi, ale teraz serwer jest mocniejszy, a denerwują mnie gracze którzy potrafią wskakiwać na latarnie, przeskakiwać wyższe płotki, biegać znacznie szybciej niż inni, lub być nietykalni. Wiem, ze największymi cziterami są modzi i admini, ale oni nie grają tylko pracują, a czity są ich narzędziami pracy. (przynajmniej powinno tak być).
  • usunąłem plugin obsługujący zdefiniowane przeze mnie skróty niektórych komend oraz powtarzający ostatnią komendę. To był bardzo fajny plugin wykorzystywany najczęściej przeze mnie oraz adminów. Niestety obecnie powoduje konflikty z nowymi wersjami kilku innych pluginów, w tym home i nocheat, a także jest dość ciężki, uznałem, że ja i admini możemy się bez tego obejść, ważniejsze są pluginy dla graczy.
Zmiany te mogą spowodować okresowe "niedziałanie" niektórych komend, niestabilność serwera, komunikaty błędów. Proszę o informacje na ten temat.

;)
  • 0
Dołączona grafika FUUUUUCK !!!

Ile jeszcze łopat zniszczę zanim lotnie mi ten głupi flint !?

#4 Atroth

Atroth

    Sierżant

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 365 postów

Napisano 27 stycznia 2012 - 07:49

Olo może ja Ci pomogę. Aktualnie aby zagrać na serwerze musisz zrobić tak : logujesz się jak dotychczas : /login (hasło) i dodany przez Tyro drugi system gdzie musisz się zarejestrować tak : /reg (hasło) i później /log (hasło) . Sądzę a nie wiem w 100% że jak wszyscy zainteresowani zarejestrują się w w drugim systemie, pierwszy pójdzie do likwidacji jako zbędny .
  • 0

#5 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 27 stycznia 2012 - 09:50

Sądzę a nie wiem w 100% że jak wszyscy zainteresowani zarejestrują się w w drugim systemie, pierwszy pójdzie do likwidacji jako zbędny .


TAK

Niestety występują pewne komplikacje z bazą danych -to po części wina Progamers.pl- udostępnili nam bazę danych MySQL ale nie jest ona na localhost tylko w Polsce, więc co jakiś czas pluginy wyrzucają błędy w połączeniu i nie zapisują informacji.
W przypadku plugina autoryzacyjnego nie jest to problem, bo najwyżej wyrzuci błąd i zażąda ponownego wpisania hasła, ale w przypadku np. money, może nie zapisać transakcji i kasa się nie będzie zgadzać.
Problem wyszedł jaskrawo w nowych jobs i clan. Ponieważ one zapisują co i rusz zadarzenia, więc co chwila spamują konsolę błędami. Nie miałem tego na serwerze testowym bo miałem bazę sqlite i h2 lokalnie.
Przeczytawszy porównania wydajności baz MySQL, sqlite i h2, biorąc pod uwagę, że nasze bazy są w sumie bardzo małe, podjąłem decyzję o przestawieniu pluginów na ten rodzaj baz lokalnych.
Dlatego ci co się zarejestrowali w nowym systemie (3 os) muszą to zrobić jeszcze raz.
Powazniejszy problem jest z money, muszę wprowadzić stany kont ręcznie.
Proszę nie martwić się wszystkie stany kont będą zaktualizowane.

EDIT

Już przeniesione. udało się export/import, wszystko działa. mam nadzieję.

Użytkownik tyro edytował ten post 27 stycznia 2012 - 10:33

  • 0

#6 olo123456789

olo123456789

    UnOrtograf

  • Member
  • PipPipPipPipPip
  • 649 postów
  • Skype:Witek965

Napisano 27 stycznia 2012 - 12:51

mi hodzi o plugin NoHeat czy jak tam :D
  • 0
Dołączona grafika FUUUUUCK !!!

Ile jeszcze łopat zniszczę zanim lotnie mi ten głupi flint !?

#7 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 27 stycznia 2012 - 02:03

mi hodzi o plugin NoHeat czy jak tam :D

to plugin antycziterski, sprawdza różne rzeczy, zapobiega kilku podstawowym czitom, a adminom wyswietla najbardziej podejrzane przypadki.

Plugin xAuth wyłaczony, bo się gryzie z Authme i w niesprzyjających okolicznościach kasuje inwentarz.
AuthMe jest martwy, nikt go nie rozwija, wywala błędy. Teraz musimy czakać, aż przestanie działać albo ktos się nim zajmie.
Aktualnie rozwijany jest xAuth. ale skoro nie da się ich razem stosować to nie wiem jak przejść na niego.
  • 0

#8 olo123456789

olo123456789

    UnOrtograf

  • Member
  • PipPipPipPipPip
  • 649 postów
  • Skype:Witek965

Napisano 27 stycznia 2012 - 02:33

tyro napisalem ci cos na pm odpowiedz
  • 0
Dołączona grafika FUUUUUCK !!!

Ile jeszcze łopat zniszczę zanim lotnie mi ten głupi flint !?

#9 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 27 stycznia 2012 - 02:38

"Witek965 is perm banned for being a dirty Hacker!"
ładnie narozrabiałeś :nono:
  • 0

#10 olo123456789

olo123456789

    UnOrtograf

  • Member
  • PipPipPipPipPip
  • 649 postów
  • Skype:Witek965

Napisano 27 stycznia 2012 - 02:49

ja nic nie lobic xD ja sadzilem drzewka i rozwalalem liscie super pikaxiem no ludzie xD
  • 0
Dołączona grafika FUUUUUCK !!!

Ile jeszcze łopat zniszczę zanim lotnie mi ten głupi flint !?

#11 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 12 lutego 2012 - 01:30

zmieniłem plugin permisji.
wg. moich testów, permisje ładują się teraz poprawnie, na pandorze są pandorowe, a na arcadii arkadiane.
sprawdzcie sami, no i oczywiście coś może nie działać.
  • 0

#12 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 18 lutego 2012 - 08:07

z dużą niechęcią, bo unikam wszelkich pluginów wpływających w jakikolwiek sposób na mapę, dodałem plugin utrudniający nieco życie śmierdzącym oszustom, obrzydłym cziterom, paskudnym egoistom, nieuczciwym pseudo kolegom, czyli osobom używającym X- RAY.

uczciwym, nieświadomym, kochanym graczom serwera Arcadia Minecraft wyjaśniam, że to obrzygane narzędzie pozwala widzieć minerały, co w oczywisty sposób zapaskudza grę i robi z używających tego, wstrętnych oszustów, którymi się brzydzimy.

to kolejny plugin, który nie wnosi nic do zabawy, a tylko obciąża powaznie serwer. w tej chwili zdecydowana większość pluginów na serwerze to te do walki z oszustami i wandalami.
  • 1

#13 endo

endo

    Porucznik

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 142 postów

Napisano 18 lutego 2012 - 09:11

Dobrze- wyeliminuje tych, którzy nieuczciwie buszowali po świecie w poszukiwaniu minerałów itp.
Źle- obciąża serwer.
Mam pytanie jeżeli chodzi o niekulturalnych graczy, konkretnie o "/mute". Komenda nie działa, a jest potrzebna, ponieważ chcąc unikać banowania graczy, którzy rzucają "mięsem" na prawo i lewo. Wczoraj Skral podał mi inny sposób, ale w efekcie otrzymałem "insufficient permission". Moderatorzy potrzebują takiej komendy Tyro. Wczorajszy wieczór spędziłem na 3 komendach kick, slay, ban <_<
  • 0
Dołączona grafika

Dream As You'll Live Forever. Live As You'll Die Today.

Dołączona grafika

#14 olo123456789

olo123456789

    UnOrtograf

  • Member
  • PipPipPipPipPip
  • 649 postów
  • Skype:Witek965

Napisano 18 lutego 2012 - 09:21

a ban dziala dla moduw xD niewiedzialem ale mute czy jail czy openinv powinny dizlac a niedzialaja bo wcoraj terz mialem taka sytuacje a endo gratuluje za admina :D
  • 0
Dołączona grafika FUUUUUCK !!!

Ile jeszcze łopat zniszczę zanim lotnie mi ten głupi flint !?

#15 danio323

danio323

    Kapral

  • Recruit
  • PipPip
  • 63 postów

Napisano 18 lutego 2012 - 10:36

Ale uzywanmie komendy ban w sytulacji jak koza ze ja muwie cos do skrala o kozie a tenmnie banuje zza co za nic za pisanie






Wielkie pozdro dla Kozaczka
  • 0

#16 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 18 lutego 2012 - 10:38

danio to nie temat na to. napisz skargę, co i kiedy i sprawdzę w logach jak było.
  • 0

#17 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 23 lutego 2012 - 10:00

właczyłem powiadomienia o podejrzeniu posiadania x-ray
plugin sprawdza ile czego, kto kopie i jeżeli za dużo znajduje minerałów w stosunku do wykopanego kobla to podnosi mu lewel.

xRay Levels:


levels of 0-5
- czysty.
levels of 5-10
- sprawdzić ilosc wykopywanych diaxow, czasem gracze kopia w jaskiniach, tylko mineraly omijajac kobel. ci co kopia w kopalni tez moga osiagnac taki lewel.
levels of 10-15
- miejcie na oku takiego typa, to zaczyna być podejrzane. sprawdzajcie procentową ilosc wykopywanych diaxow
levels of 15-20
- na 99% koleś ma xray


po osiągnięciu lewelu 10 wyświetla na czacie komunikat widziany przez wszystkich
admin i moderator moga sprawdzić poleceniem /xrcheck <gracz> statystyki gracza, czego ile wykopał.

po osiągnięciu max lewelu, sprawdzeniu procentowej ilosci diaxow, dajemy bana za xray czity.
  • 0

#18 olo123456789

olo123456789

    UnOrtograf

  • Member
  • PipPipPipPipPip
  • 649 postów
  • Skype:Witek965

Napisano 23 lutego 2012 - 02:07

tyro a jail dziala?

bo ja mam fajny pomysl an wienzienie daleko za miastem :D
  • 0
Dołączona grafika FUUUUUCK !!!

Ile jeszcze łopat zniszczę zanim lotnie mi ten głupi flint !?

#19 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 23 lutego 2012 - 03:51

sprawdź, bo nie pamiętam....
  • 0

#20 Starwars508

Starwars508

    Porucznik

  • Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • 828 postów
  • Skype:gornx500
  • Ską…d:Miasto Stumostów (A.K.A Łask)

Napisano 23 lutego 2012 - 03:54

mi też cos odnośnie więzienia po głowie chodzi ;)

takie pomieszczenie z bialej i czarnej welny w kratke ;D
  • 0
Dołączona grafika




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0