
Totemy Klanowe
#1
Napisano 25 kwietnia 2012 - 06:59
zgrubsza to byłoby tak:
- na środku terenu klanu znajduje się 'totem', który musi zawierać blok diamentu a na nim tabliczkę.
- na tabliczce piszemy w 1 linii [region] albo [totem]
- w drugiej piszemy tag klanu i jeżeli gracz jest liderem klanu, zdefiniowany obszar uzyskuje ochronę
- budować i niszczyć mogą wszyscy członkowie klanu, ale tylko liderzy mogą zmieniać obszar bezpośrednio wokół bloku z tabliczką, więc tylko oni mogą usunąc region.
-dodatkowo jeżeli umieścimy inne tabliczki na tym bloku diamentu i napiszemy na nich nazwy graczy (a może się uda z nazwami innych klanów) to uzyskają oni prawo do obszaru.
taki totem możnaby używać również do zabezpieczeń prywatnych
- wpisanie tylko [region] na tabliczce, zabezpieczałoby obszar, mniejszy znacznie, dla osoby która tabliczke napisze
- przylepienie innych tabliczek z nazwami graczy dodawałoby kolegów - max 12.
- tak jak przy klanie, obszar wokół bloku moze zmieniać tylko właściciel, który napisał pierwszą tabliczkę.
samo zabezpieczenie jest proste bez wymyślnych flag - aczkolwiek można je dopisać do pluga, choć nie uważam to za konieczne, bo są inne zabezpieczenia na serwerze, które załatwiają sprawy globalnie.
Dodatkowo co jest WAŻNE, zabezpieczenia nie byłyby całkowite, podlegałaby im tylko
zdefiniowane bloki.
to znaczy, że mielibyśmy listę bloków, które byłyby zabezpieczone, a pozostałe nie.
np. nie zabezpieczałbym 'miękkich' bloków takich jak dirt czy sand, a nawet może i cobble czy stone, glass czy wood. Wszysto do ustalenia.
Dlaczego tak?
bo tu nie chodzi o zabezpieczenie wszystkiego na amen. wtedy jest to nudne, nie ma akcji, nic nie można nikomu zrobić i nie ma po co robić czegokolwiek. jak ktoś napisał 'serwer staje się nudny'.
chodzi o to, żeby zabezpieczyć istotne elementy budowli klanowych, ale dac możliwość wrogom do 'umiarkowanej' rozwałki.
żeby mogli sie dostać do zamku robiąc podkop na przykład, albo dziurę w słabym murze.
ale żeby nie mogli rozwalić np. solidnej konstrukcji ze stone bricka, czy twardego drewna - log.
tak jak w realu - szyby mozna wybić, deski rozwalić, bruk wyrwać z ziemi, ale betonowych ścian nie.
klany miałyby zajęcie - obrona i odbudowa oraz wypady do siedzib wrogich.
z całkowitymi zabezpieczeniami wieje nudą.
co myslicie?
#2
Napisano 25 kwietnia 2012 - 08:12


#3
Napisano 25 kwietnia 2012 - 08:28
#4
Napisano 25 kwietnia 2012 - 08:37
Taniec jest odzwierciedleniem naszego ciała,
czasem zabawy ,
czasem bólu.
#6
Napisano 25 kwietnia 2012 - 10:26
1.Teren naszego klanu to cała Dżungla więc całej totem nie obejmie.
2.Tak jak Susek napisał martwię się o graczy którzy lubią wykorzystywać błędy a przypuszczam, że owe się pojawią.
Garrus Vakarian
#7
Napisano 25 kwietnia 2012 - 11:12
czasu przebijanie nie da się ustawić. mozna zdefiniować, że okreslone bloki nie będa rozbijalne, np. wspomniany brick, a inne będzie mozna rozwalić, np. dirt.
błędy i nieprzewidziane sytuacje są zawsze, nawet teraz. mimo że jest ograniczenie liczby cuboidów, gracze robią sobie inne postacie i biorą ponad limit, choć nic nie robią na nich. to taka ułomność, mieć jak najwięcej, nawet jak nie wiemy po co.
#8
Gość_makku551_*
Napisano 25 kwietnia 2012 - 12:45
EDIT
Nie pisz o tym wszędzie na forum, w każdym temacie, bo to staje się już nudne...
Użytkownik wodny edytował ten post 25 kwietnia 2012 - 01:00
#9
Napisano 25 kwietnia 2012 - 01:06
#10
Napisano 25 kwietnia 2012 - 02:34
w międzyczasie, chętnie słucham wszelki uwag i pomysłów.
#11
Napisano 25 kwietnia 2012 - 06:19

#12
Napisano 25 kwietnia 2012 - 08:03

#13
Napisano 25 kwietnia 2012 - 08:25

ale nie przesądzam, idea słuszna, wezmę to pod uwagę i sprawdzę czy da się to zrobić.
#14
Napisano 25 kwietnia 2012 - 11:12
żeby to ominąć musiałbym zapisywac stan każdego bloku żeby kontrolowac jego czas 'życia', to dość skomplikowane, aczkolwiek wykonalne.
można dodać parametr losowy, to znaczy mozna zrobić tak, że np. tylko 20% bloków ulegnie rozbiciu, czyli rozbijając blok w murze zamku będzie tylko 20% szansy że on ulegnie zniszczeniu, co przedłuży żywotność całego muru 5x, ale nie zapobiegnie powstaniu dziur.
może ktoś ma jakiś inny pomysł.
#15
Napisano 26 kwietnia 2012 - 11:20
#16
Napisano 26 kwietnia 2012 - 01:21
#17
Napisano 26 kwietnia 2012 - 01:41
ale mam inny pomysł:
każdy kot ma podobno 9 żyć niech każdy blok na terenie działania totemu ma również kilka/kilkanaście żyć i niech totem regeneruje życia bloków.
to znaczy:
- nadal dzielimy bloki na te 'zniszczalne' i na niezniszczalne - bricki, logi, pistony oraz wartościowe jak ore, gold/diax/iron bloki, glowstone itp.
ProtectedBlocks: [14,15,16,17,21,22,23,25,27,28,29,33,41,42,43,44,45,47,48,49,54,56,57,61,74,84,89,98,101,108,109,112,113,114,116,121,123]
- pozostałe bloki można niszczyć, ale mają one wiecej niż jedno "życie" i są regenerowane przez Totem.
np. blok ma 20 żyć, więc trzeba go zniszczyć 20 razy żeby znikł, ale trzeba to zrobić szybko bo on co 10 sekund jest 'ładowany" przez Totem i odzyskuje 5 żyć.
Diaxowym kilofem niszczymy cobble w ciągu 1s więc 20 żyć zajmuje nam 20s, w tym czasie blok zyska 10 żyć, więc trzeba dodatkowe 10s żeby go wyeliminować. Przy tych ustawieniach zniszczenie Stone zajmuje ok 20s a Cobblestone ok. 26s, Dirt trzeba kopać przez 9s. Oczywiście ustawienia są dowolne : max. ilość żyć, czas regeneracji, ilość regenerowanych żyć.
Jeśli się będziemy ociągać to blok po chwili będzie całkiem zdrów.
Minusem takiego rozwiązania jest animacja bloku, wiecie jak wygląda rozbijanie bloku zabezpieczonego, jest takie 'mignięcie' gdy on znika i pojawia się znów. Tego migotania nie da się wyeliminować.
Inny pomysł jest taki, -trochę podobny do pola siłowego.-
żeby totem miał określoną z góry moc regeneracji, która jest dzielona na wszystkie bloki w regionie. więc jeśli kopiemy jeden blok to cała moc totemu -nie wiem np. 100pkt- idzie do tego bloku, więc musimy rozbić go 100x
oczywiście totem się ładuje, więc ten blok będzie dostawał punkty cały czas. Mogłoby być tak, że jedna osoba nie da rady rozbić bloku, bo totem będzie się regenerował szybciej niż straty z rozbijania. Ale np. 4 osoby rozbijając 4 bloki jednocześnie wyczerpywałyby moc totemu i po chwili mocy braknie i bloki ulegną zniszczeniu.
teoretycznie mógłbym zrobić tak, że każdy blok diax w sąsiedztwie tabliczki, dawałby dodatkową moc totemowi, np. każdy blok 20 pkt. ale tylko teoretycznie, bo to sie robi trochę zawiłe i nie wiem czy dam radę z tym kodem. wiecie im więcej warunków tym trudniej zrobić to sensownie i uniknąć błędów.
i co?
#18
Napisano 26 kwietnia 2012 - 02:00
#19
Napisano 26 kwietnia 2012 - 02:11

#20
Napisano 26 kwietnia 2012 - 02:46