
Totemy Klanowe
#21
Napisano 26 kwietnia 2012 - 03:04
#22
Napisano 26 kwietnia 2012 - 03:58
#23
Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:12
redstone jest denerwujący, bo gracze buduja różne takie migające bezsensy, które tylko lagują i nic więcej.
#24
Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:14
o brame
Użytkownik Lugward edytował ten post 26 kwietnia 2012 - 04:14
#25
Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:17
brick i pistony będa nietykalne, więc nikt sie nie dostanie do środka.
EDIT
te bloki mają być nietykalne:
ProtectedBlocks: [14,15,16,17,21,22,23,25,27,28,29,33,41,42,43,44,45,47,48,49,54,56,57,61,74,84,89,98,101,108,109,112,113,114,116,121,123]
#26
Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:18
#27
Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:20
#28
Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:24

ale jaka kolwiek?
Użytkownik Lugward edytował ten post 26 kwietnia 2012 - 04:27
#29
Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:37
#30
Napisano 26 kwietnia 2012 - 06:27
A co jeśli na normalnym cubie moje budowle i móry sa pod ochroną a na tym nie będą??
#31
Napisano 26 kwietnia 2012 - 06:57

#32
Napisano 26 kwietnia 2012 - 07:31
#33
Napisano 26 kwietnia 2012 - 09:42
#34
Napisano 27 kwietnia 2012 - 05:48
#35
Napisano 27 kwietnia 2012 - 06:05
#36
Napisano 27 kwietnia 2012 - 08:30
#37
Napisano 27 kwietnia 2012 - 09:39
wnioski:
- zarówno wersja z 'reką' jak i wersja z ilością rozbić bloku, nie sprawdzi się, bo łatwo można narobić szkód. wystarczy jedna osoba, żeby rozebrać kawał muru, czy to rozbijając ręką, czy po 20x ten sam blok. w niedługim czasie zamek byłby rozebrany ;]
- uznaliśmy, że najciekawszą wersją jest ta imitująca pole siłowe. każdy kto gra w gry sci-fi wie jak się zachowuje pole siłowe statku. Można w nie naparzać i ono wytrzymuje, ale do pewnego czasu, a kiedy się wyczerpie to statek ulega szybko zniszczeniu.
Tak samo tutaj. Totem ma pewien ładunek mocy oraz zdolność ładowania się. Dopóki Totem ma moc, dopóty bloki w jego zasięgu są chronione i nie da się ich zniszczyć. Jak totem się rozładuje to wtedy bloki można zniszczyć. Ale tylko przez chwilę, bo totem cały czas ładuje się.
Na ustawieniach, na jakich testowaliśmy, rozładowanie totemu było możliwe przez jedną osobę tylko przy użyciu diaxowego kilofa po co najmniej 5 minutach ciągłego kopania. gorsze narzędzia nie były w stanie, bo totem ładował się szybciej niż tracił moc.
Czyli jedna osoba była w stanie rozwalić jeden block dopiero po 5 minutach, potem szło juz szybciej. Uznaliśmy, że ustawienia trzeba podkręcić, żeby jedna osoba nie była w stanie rozładować totemu. Tylko atak zespołowy 3-4 osób powinien doprowadzac do rozładowania totemu i przebicia się przez mury.
To zapobiegnie próbom niszczenia zamków przez jakiegoś jednego wandala.
Poza tym uznaliśmy że bloki 'miekkie' takie jak dirt czy grass, sand, gravel, nie powinny być w ogóle chronione.
Takie ustawienia z jednej strony zapewnią bezpieczeństwo wartościowych bloków oraz solidnych -drogich- konstrukcji, a z drugiej strony, pozwolą na częściową destrukcję i wdarcie się do zamku przez wroga.
zamki będą musiały byc stawiane na solidnym podłozu skalnym, bo dirta mozna będzie łatwo przekopac.
wiecie, nie chcemy, nadmiernych bezmyślnych zniszczeń cudzych budowli, ale nie chcemy też takiej sytuacji, że nic w ogóle nie można ruszyć. dlatego te kombinacje.
Dodatkowo Skral zaproponował, żeby zrobić możliwość szybkiego doładowania totemu, np. w czasie ataku totem sie wyczerpuje i wtedy klan może szybko podładować totem, pukając w blok diaxami. każde puknięcie podładuje totem ale zabierze diax.
Odpowiadając na pytania:
- do tej pory klan miał prawo do cuboida o średnicy 64 bloki, czyli 128x128x128bloków, a osoba prywatna robiąca sobie sama cuboid, mogła zrobić cub o średnicy 16 czyli 32x32x32.
Takie same są założenia dotyczące Totemów - klanowy średnica 64, prywatny 16.
Te ustawienia są oczywiście umowne i będzie je można ustawić inaczej.
Każdy Totem będzie miał zawsze taki sam zasięg. Choć to też jest umowne, bo można zrobić różne totemy o różnym zasięgu, albo dać prawo klanom do posiadania kilku, wtedy będą je mogli poustawiać tak, żeby uzyskać większy obszar. Teoretycznie członkowie klanu mogą obstawić obszar klanowy prywatnymi totemami i uzyskają dodatkowy obszar. Czyli pole manewru jest duże.
Podsumowując:
- wszystko jest do ustawienia i wiele się zmieni w trakcie prac, testów, waszych uwag i popozycji.
- sama idea Totemu jako źródła ochrony twierdzy klanowej nam się podoba i będę szedł w tym kierunku.
- zasięg totemu, moc działania, rodzaje chronionych i niechronionych bloków, mogą być dowolnie ustawiane w zalezności od waszych propozycji i możliwości technicznych
- obecnie cały plugin musi byc przerobiony, ponieważ musi pracować w oparciu o bazę danych.
nie moge się opierać na wstępnym ładowaniu do pamięci informacji o totemach, bo choć to jest najszybsze i najprostsze, moze być stosowane tylko do małej ilości obiektów, a tu mozemy miec kilkadziesiąt/kilkaset totemów. (na Arcadii było 600 cuboidów).
- baza danych bukkita nie jest prosta i narazie pojęcia nie mam jak ją zastosowac do tego

#38
Napisano 27 kwietnia 2012 - 05:02
a i przydało by się coś takiego że w środku cuboida jest taki mniejszy bardziej chroniony obszar coś jak taki ostatni bastion
#39
Napisano 27 kwietnia 2012 - 08:25
#40
Napisano 27 kwietnia 2012 - 08:51