Skocz do zawartości


Zdjęcie

Totemy Klanowe


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
67 odpowiedzi w tym temacie

#21 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 26 kwietnia 2012 - 03:04

wykonalne na zasadzie anulowania skutkow klikniecia narzedziem, ale wowczas na calym chronionym obszarze bedzie mozna tylko reka klikac.
  • 0

#22 Lugward

Lugward

    Porucznik

  • Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • 726 postów
  • Ską…d:Niewistka-Podkarpacie

Napisano 26 kwietnia 2012 - 03:58

fajny pomysl ale juz znalazlem bug jak bedzie sie rozwalac bloki na ktorych bedzie redston to redston sie rozwali wiec?
  • 0

#23 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:12

nie przewidywałem ochrony redstona.
redstone jest denerwujący, bo gracze buduja różne takie migające bezsensy, które tylko lagują i nic więcej.
  • 0

#24 Lugward

Lugward

    Porucznik

  • Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • 726 postów
  • Ską…d:Niewistka-Podkarpacie

Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:14

chodzilo mi
o brame

Użytkownik Lugward edytował ten post 26 kwietnia 2012 - 04:14

  • 0

#25 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:17

brame trzeba zrobić z bricka, obudować system pistonów i kanały redstona brickiem.
brick i pistony będa nietykalne, więc nikt sie nie dostanie do środka.

EDIT

te bloki mają być nietykalne:

ProtectedBlocks: [14,15,16,17,21,22,23,25,27,28,29,33,41,42,43,44,45,47,48,49,54,56,57,61,74,84,89,98,101,108,109,112,113,114,116,121,123]


  • 0

#26 Lugward

Lugward

    Porucznik

  • Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • 726 postów
  • Ską…d:Niewistka-Podkarpacie

Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:18

ale z kad wziac brika??
  • 0

#27 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:20

jak skąd? zrobić.
  • 0

#28 Lugward

Lugward

    Porucznik

  • Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • 726 postów
  • Ską…d:Niewistka-Podkarpacie

Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:24

aaaaaaaaaaaa to cegla :D
ale jaka kolwiek?

Użytkownik Lugward edytował ten post 26 kwietnia 2012 - 04:27

  • 0

#29 Legend986

Legend986

    Turbo Spamer

  • Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • 854 postów
  • Ską…d:z planety wodorostów

Napisano 26 kwietnia 2012 - 04:37

przecież tyro ci napisał ID bloków kóre będą zabezpieczone
  • 0

#30 Astelix

Astelix

    Plutonowy

  • Member
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Ską…d:Podkarpacie

Napisano 26 kwietnia 2012 - 06:27

STOP! Czegoś tu nie rozumię. Czyli obszar ochronny klanu zmniejszy sie do promienia o długosci 58 kostek??
A co jeśli na normalnym cubie moje budowle i móry sa pod ochroną a na tym nie będą??
  • 0

#31 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 26 kwietnia 2012 - 06:57

skąd wziąłeś te 58 kostek :o
  • 0

#32 Lugward

Lugward

    Porucznik

  • Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • 726 postów
  • Ską…d:Niewistka-Podkarpacie

Napisano 26 kwietnia 2012 - 07:31

tyro ty mozesz ustawic zasieg cuba totemu?
  • 0

#33 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 26 kwietnia 2012 - 09:42

tak, zasięg cuboida mogę ustawić.
  • 0

#34 marqos

marqos

    Sierżant

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 300 postów

Napisano 27 kwietnia 2012 - 05:48

A może redstone będzie nie tykalny, w tedy wystarczy tylko zmienić to co jest pod redstonem.
  • 0
Gdy Pomorze nie pomoże, to pomoże może morze, a gdy morze nie pomoże to pomoże może Gdańsk.

#35 wodny

wodny

    Chorąży

  • Oldie
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 426 postów
  • Ską…d:Warszawa

Napisano 27 kwietnia 2012 - 06:05

Rozumiem, że klan będzie miał na własność parę totemów i w miarę chęci będzie mógł poszerzyć swoje terytorium o dowolny teren w pobliżu głównego totemu?
  • 0
"Każde królestwo rozdarte wewnętrznie pustoszeje a skłócone domy upadają"

#36 Lugward

Lugward

    Porucznik

  • Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • 726 postów
  • Ską…d:Niewistka-Podkarpacie

Napisano 27 kwietnia 2012 - 08:30

a ustawisz cuba o promieniu 64? Plis bo szkoda przebudowac naszych zamkow
  • 0

#37 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 27 kwietnia 2012 - 09:39

ok. wczoraj sprawdziliśmy ze Skralem, wstępne robocze wersje Totemu, można powiedzieć działające wersje Alfa.

wnioski:
- zarówno wersja z 'reką' jak i wersja z ilością rozbić bloku, nie sprawdzi się, bo łatwo można narobić szkód. wystarczy jedna osoba, żeby rozebrać kawał muru, czy to rozbijając ręką, czy po 20x ten sam blok. w niedługim czasie zamek byłby rozebrany ;]

- uznaliśmy, że najciekawszą wersją jest ta imitująca pole siłowe. każdy kto gra w gry sci-fi wie jak się zachowuje pole siłowe statku. Można w nie naparzać i ono wytrzymuje, ale do pewnego czasu, a kiedy się wyczerpie to statek ulega szybko zniszczeniu.

Tak samo tutaj. Totem ma pewien ładunek mocy oraz zdolność ładowania się. Dopóki Totem ma moc, dopóty bloki w jego zasięgu są chronione i nie da się ich zniszczyć. Jak totem się rozładuje to wtedy bloki można zniszczyć. Ale tylko przez chwilę, bo totem cały czas ładuje się.
Na ustawieniach, na jakich testowaliśmy, rozładowanie totemu było możliwe przez jedną osobę tylko przy użyciu diaxowego kilofa po co najmniej 5 minutach ciągłego kopania. gorsze narzędzia nie były w stanie, bo totem ładował się szybciej niż tracił moc.

Czyli jedna osoba była w stanie rozwalić jeden block dopiero po 5 minutach, potem szło juz szybciej. Uznaliśmy, że ustawienia trzeba podkręcić, żeby jedna osoba nie była w stanie rozładować totemu. Tylko atak zespołowy 3-4 osób powinien doprowadzac do rozładowania totemu i przebicia się przez mury.
To zapobiegnie próbom niszczenia zamków przez jakiegoś jednego wandala.
Poza tym uznaliśmy że bloki 'miekkie' takie jak dirt czy grass, sand, gravel, nie powinny być w ogóle chronione.

Takie ustawienia z jednej strony zapewnią bezpieczeństwo wartościowych bloków oraz solidnych -drogich- konstrukcji, a z drugiej strony, pozwolą na częściową destrukcję i wdarcie się do zamku przez wroga.
zamki będą musiały byc stawiane na solidnym podłozu skalnym, bo dirta mozna będzie łatwo przekopac.

wiecie, nie chcemy, nadmiernych bezmyślnych zniszczeń cudzych budowli, ale nie chcemy też takiej sytuacji, że nic w ogóle nie można ruszyć. dlatego te kombinacje.

Dodatkowo Skral zaproponował, żeby zrobić możliwość szybkiego doładowania totemu, np. w czasie ataku totem sie wyczerpuje i wtedy klan może szybko podładować totem, pukając w blok diaxami. każde puknięcie podładuje totem ale zabierze diax.


Odpowiadając na pytania:

- do tej pory klan miał prawo do cuboida o średnicy 64 bloki, czyli 128x128x128bloków, a osoba prywatna robiąca sobie sama cuboid, mogła zrobić cub o średnicy 16 czyli 32x32x32.
Takie same są założenia dotyczące Totemów - klanowy średnica 64, prywatny 16.
Te ustawienia są oczywiście umowne i będzie je można ustawić inaczej.
Każdy Totem będzie miał zawsze taki sam zasięg. Choć to też jest umowne, bo można zrobić różne totemy o różnym zasięgu, albo dać prawo klanom do posiadania kilku, wtedy będą je mogli poustawiać tak, żeby uzyskać większy obszar. Teoretycznie członkowie klanu mogą obstawić obszar klanowy prywatnymi totemami i uzyskają dodatkowy obszar. Czyli pole manewru jest duże.

Podsumowując:

- wszystko jest do ustawienia i wiele się zmieni w trakcie prac, testów, waszych uwag i popozycji.
- sama idea Totemu jako źródła ochrony twierdzy klanowej nam się podoba i będę szedł w tym kierunku.
- zasięg totemu, moc działania, rodzaje chronionych i niechronionych bloków, mogą być dowolnie ustawiane w zalezności od waszych propozycji i możliwości technicznych

- obecnie cały plugin musi byc przerobiony, ponieważ musi pracować w oparciu o bazę danych.
nie moge się opierać na wstępnym ładowaniu do pamięci informacji o totemach, bo choć to jest najszybsze i najprostsze, moze być stosowane tylko do małej ilości obiektów, a tu mozemy miec kilkadziesiąt/kilkaset totemów. (na Arcadii było 600 cuboidów).
- baza danych bukkita nie jest prosta i narazie pojęcia nie mam jak ją zastosowac do tego :)
  • 1

#38 Legend986

Legend986

    Turbo Spamer

  • Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • 854 postów
  • Ską…d:z planety wodorostów

Napisano 27 kwietnia 2012 - 05:02

dobra mi się to bardzo podoba świetny pomysł tylko jednak zastanawia mnie co się stanie jak na jakiś klan napadnie grupa nie 3-4 a 6 osób w takim przypadku totem chyba szybko przejdą przez mury

a i przydało by się coś takiego że w środku cuboida jest taki mniejszy bardziej chroniony obszar coś jak taki ostatni bastion
  • 0

#39 tyro

tyro

    Generał

  • Head Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 593 postów

Napisano 27 kwietnia 2012 - 08:25

takie coś jest, sam totem i obszar wokół jest nietykalny, tylko właściciel (ten kto napisał tabliczkę) lub lider klanu może tam niszczyć/budować. chodzi o to, żeby nikt inny nie mógł zniszczyć totemu/tabliczki i tym samym wyłaczyc ochrony.
  • 0

#40 Legend986

Legend986

    Turbo Spamer

  • Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • 854 postów
  • Ską…d:z planety wodorostów

Napisano 27 kwietnia 2012 - 08:51

a jak duży jest obszar chroniony całkowicie bo mi chodzi o taki większy obszar ale nie dokońca chroniony ale bardziej od reszty obiektu na którym byłą by ostatnia linia obrony klanu
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0