

Minecraft 1.0.0
Rozpoczęty przez tyro, wrz 22 2011 02:49
68 odpowiedzi w tym temacie
#61
Napisano 20 listopada 2011 - 11:42
Czyń że powinność

#62
Napisano 20 listopada 2011 - 11:50
dobrze będzie ;d
"Każde królestwo rozdarte wewnętrznie pustoszeje a skłócone domy upadają"
#63
Napisano 20 listopada 2011 - 05:41
od godziny 18.00 rozpoczynam operację przejścia.
można nadal grać, ale wszystko co zbudujecie od tej godziny do odwołania nie przejdzie do nowej wersji.
można nadal grać, ale wszystko co zbudujecie od tej godziny do odwołania nie przejdzie do nowej wersji.
#64
Napisano 20 listopada 2011 - 11:07
Serwer zaktualizowany i działa. Świat zaktualizowany, stara mapa wpasowana w nową.
Na zewnątrz wygląda jako tako, pod ziemią może być lekki bałagan, zwłaszcza na przejściach.
Ale nie powinno to przeszkadzać.
Nie jest to stabilna konfiguracja więc błędy są nieuniknione.
Wersja serwera to tzw. devbuild czyli wersja testowa deweloperska, a pluginy sa z wersji 1.81.
W ciągu kolejnych dni mogą pojawić się zmiany konfiguracji w miarę aktualizowania pluginów.
Zapraszam do gry.
Na zewnątrz wygląda jako tako, pod ziemią może być lekki bałagan, zwłaszcza na przejściach.
Ale nie powinno to przeszkadzać.
Nie jest to stabilna konfiguracja więc błędy są nieuniknione.
Wersja serwera to tzw. devbuild czyli wersja testowa deweloperska, a pluginy sa z wersji 1.81.
W ciągu kolejnych dni mogą pojawić się zmiany konfiguracji w miarę aktualizowania pluginów.
Zapraszam do gry.

#65
Napisano 20 listopada 2011 - 11:53
Portale trochę się popsuły. Tzn. nie można wybrać celu, i teleportuje losowo(?). A i portal do Enderu wypadałoby zrobić

#66
Napisano 21 listopada 2011 - 12:04
sprawdzę to, a roboczy portal do Enderu jest na spawnie.
rzeczy mogą nie działać jak należy.
EDIT
faktycznie portale nie działają, a konsola serwera zaspamowana przez błędy.
no cóż, nie ma odwrotu, jakoś się przemęczymy.
rzeczy mogą nie działać jak należy.
EDIT
faktycznie portale nie działają, a konsola serwera zaspamowana przez błędy.
no cóż, nie ma odwrotu, jakoś się przemęczymy.
#67
Napisano 21 listopada 2011 - 09:32
Niestety, autor plugina portali, który używaliśmy został zbanowany na Bukkit.org, więc jego pluginy nie będą uaktualniane, nie będą więc działać na nowych wersjach.
Będziemy musieli poszukać innego rozwiązania. Wielka szkoda, podobał mi się ten plug, prosty i efektywny.
Będziemy musieli poszukać innego rozwiązania. Wielka szkoda, podobał mi się ten plug, prosty i efektywny.
#68
Napisano 30 listopada 2011 - 12:02
mam pytanie poszukałem troszkę i czy u nas na serwerze jest taka możliwość jak autor tego tematu przedstawił ? http://craftsite.pl/...teleporter-v20/
#69
Napisano 30 listopada 2011 - 09:21
To jest mod do single playera. Modyfikuje minecraft.jar po stronie klienta. Z punktu widzenia serwera nie mamy możliwości zmodyfikowania gry na komputerach klientów, więc taki mod nie zadziała na multi.
My możemy stosowac jednie mody po stronie serwera. Nie możemy stosować modyfikacji klienta, nie da się tego zrobić, każdy klient/gracz musiałby zainstalować sobie taki mod, inaczej nie mógłby korzystać z tych rzeczy.
Ponieważ tzw. vanila server, czyli oryginalny serwer, jak przy każdej grze tak i w minecraft, jest ubogi w opcje i nie daje możliwości modyfikacji, musimy stosować nakładki. Tak jak AMXX w cs.
My używamy metamoda serwera, który się nazywa CraftBukkit
Wszelkie mody/pluginy muszą być przeznaczone na ten metamod, żeby mogły być zainstalowane na serwerze.
Metamod znaduje się tutaj -> http://bukkit.org Aktualna oficjalna wersja to 1337 na grę w wersji 1.81. My używamy wersji developerskiej 1532 na Minecraft 1.00
Pluginy znajdują się tutaj -> http://plugins.bukkit.org oraz tutaj http://dev.bukkit.org/categories/ (nowsza wersja biblioteki pluginow)
wszelkie pluginy powinny być w wersji na metamod co najmniej 1337. Nie ma jeszcze na ta wersję której my używamy (1532) ale wiekszość z tych na 1337 działa.
Ponadto, kazdy plugin obciąża serwer, więc nie możemy ich nainstalować za dużo. No i każdy musi mieć sens. Gramy Survival i nie może być za łatwo, powinniśmy zachować 'ducha' gry. Jest wiele modów, które ułatwiają grę, ale z drugiej strony jak jest zbyt łatwo to zaczyna być nudno. Mógłbym np. dać każdemy na start po 10mln kredytów, albo dostęp do polecenia give, zeby sobie mógł dac wszystko, albo przełączyć wszystkich na tryb Creative i mieliby wszystko. Ale to już wtedy nie byłby minecraft survival.
Mody muszą być zbalansowane.
Jeśli chodzi o te teleporty. Mógłbym dac każdemu dostęp do polecenia /teleport i immunitet w cuboidach, więc mógłby sobie skakać wszędzie. Ale to rodzi problemy. Wyobraźcie sobie kazdy wam włazi do domu i bierze co chce, rozwala co chce itp.
W każdym razie, jak ktoś ma ochotę może poczytać o tych pluginach, może trafi na coś ciekawego.
Nasz zestaw pluginow wyniknął z konieczności rozwiązywania problemów pojawiających się w czasie gdy pierwszy raz w kwietniu tego roku uruchomiliśmy stary serwer.
My możemy stosowac jednie mody po stronie serwera. Nie możemy stosować modyfikacji klienta, nie da się tego zrobić, każdy klient/gracz musiałby zainstalować sobie taki mod, inaczej nie mógłby korzystać z tych rzeczy.
Ponieważ tzw. vanila server, czyli oryginalny serwer, jak przy każdej grze tak i w minecraft, jest ubogi w opcje i nie daje możliwości modyfikacji, musimy stosować nakładki. Tak jak AMXX w cs.
My używamy metamoda serwera, który się nazywa CraftBukkit
Wszelkie mody/pluginy muszą być przeznaczone na ten metamod, żeby mogły być zainstalowane na serwerze.
Metamod znaduje się tutaj -> http://bukkit.org Aktualna oficjalna wersja to 1337 na grę w wersji 1.81. My używamy wersji developerskiej 1532 na Minecraft 1.00
Pluginy znajdują się tutaj -> http://plugins.bukkit.org oraz tutaj http://dev.bukkit.org/categories/ (nowsza wersja biblioteki pluginow)
wszelkie pluginy powinny być w wersji na metamod co najmniej 1337. Nie ma jeszcze na ta wersję której my używamy (1532) ale wiekszość z tych na 1337 działa.
Ponadto, kazdy plugin obciąża serwer, więc nie możemy ich nainstalować za dużo. No i każdy musi mieć sens. Gramy Survival i nie może być za łatwo, powinniśmy zachować 'ducha' gry. Jest wiele modów, które ułatwiają grę, ale z drugiej strony jak jest zbyt łatwo to zaczyna być nudno. Mógłbym np. dać każdemy na start po 10mln kredytów, albo dostęp do polecenia give, zeby sobie mógł dac wszystko, albo przełączyć wszystkich na tryb Creative i mieliby wszystko. Ale to już wtedy nie byłby minecraft survival.
Mody muszą być zbalansowane.
Jeśli chodzi o te teleporty. Mógłbym dac każdemu dostęp do polecenia /teleport i immunitet w cuboidach, więc mógłby sobie skakać wszędzie. Ale to rodzi problemy. Wyobraźcie sobie kazdy wam włazi do domu i bierze co chce, rozwala co chce itp.
W każdym razie, jak ktoś ma ochotę może poczytać o tych pluginach, może trafi na coś ciekawego.
Nasz zestaw pluginow wyniknął z konieczności rozwiązywania problemów pojawiających się w czasie gdy pierwszy raz w kwietniu tego roku uruchomiliśmy stary serwer.
Spoiler