Napisano 23 września 2011 - 09:38
Po pierwszych testach na 1.9 pre, mogę powiedzieć, że niestety ku.... znów zmienili coś w generatorze świata, więc seed (liczba, parametr generatora świata, który można wpisać i który za każdym razem daje taki sam świat) z 1.8 nie daje tych samych rezultatów i nasz świat wygenerowany przez 1.9 jest inny. tam gdzie jest pustynia i miasto, w 1.9 jest wielki ocean. Na szczęście to co zostało zapisane/wygenerowane nie zmienia się, zachowane będą więc nasze budowle.
Jak już pisałem, nie będzie budowania świata od nowa. Do następnych wersji użyjemy istniejącego świata.
Ponieważ jednak, to co nie zostało odkryte będzie generowane już po nowemu, miejsca przejścia starego do nowego wyglądają głupio - nagle ucięte pionowe ściany gór po starej stronie i ocean po nowej. Będę to musiał jakoś złagodzić w MCEdit. To sporo roboty.
W związku z powyższym informuję, że do następnych wersji będą przenoszone jedynie 4 sektory wokół respa, tzn -480 do +480 blok w każdą stronę. Proszę zatem budować nie dalej niz 480 blok od respa, jeżeli chcecie zastać swoją budowlę na kolejnej wersji.
Dla ułatwienia zrobiłem region "arcadia" rozciągający się na 'bezpieczne' sektory. Widać go na mapie i można sprawdzić w grze klikając ppm nicią pająka (string) w ziemię.