bajzel i beznadzieja
#41
Napisano 26 sierpnia 2012 - 09:22
potrzebne jest rozwiązanie systemowe.
jedno jest pewne, swoboda prowadzi do chaosu.
swoboda działań na mapie wymaga odpowiedzialności,
nawet na zamkniętym serwerze jak Premium są z tym problemy, to co dopiero na publicznym, gdzie przewijają się setki przypadkowych graczy.
administratorzy i moderatorzy zajęci są własną grą, wojnami klanów, a okresowe sprzątanie nie wystarcza.
dlatego potrzebna jest nowa formuła serwera.
mam pewną ideę, ale jeszcze nie wiem jak ją wdrożyć, bo nie ma do tego gotowego systemu.
założenia systemu:
- kopać i ścinać można wszędzie, ale budować można tylko w miastach.
- limitowana ilość miast, założycielem (burmistrz - major) może być wybrana osoba na forum,
- tylko członkowie wyznaczonych przez majora klanów mogą zajmować działki w mieście,
- gracze mogą zajmować (claim) samodzielnie działki w miescie chunk 16x16, jeden lub więcej zaleznie od decyzji majora,
- tylko na swoich działkach gracze mogą budować
- major (oraz admini, moderatorzy) ma prawa do wszystkiego w mieście, sprawdza działki, sprząta itp.
innymi słowy, zdobywać materiały można wszędzie, ale budować tylko w miastach, którymi zarządzają wybrane osoby. mieszkańcami miast mogą być tylko członkowie klanów.
w każdym mieście może być jeden lub kilka zaprzyjaźnionych klanów.
niezrzeszeni gracze mogą tylko kopać i zwiedzać, ale nie mogą nic budować - chyba że na Nemea.
tak zgrubsza widzę ideę systemu.
#42
Napisano 26 sierpnia 2012 - 09:31
#43
Napisano 26 sierpnia 2012 - 09:48
#45
Napisano 26 sierpnia 2012 - 10:16
#46
Napisano 26 sierpnia 2012 - 10:36
#47
Napisano 26 sierpnia 2012 - 10:48
Nie walnie jakiegoś zabezpieczenia, czy czegoś poczym można by było zwnioskować, że to dany gracz zbudował. Nie masz jakich kolwiek poszlak, śladów itp.
Jak chcesz dać bana takiemu gościowi ?
Użytkownik Cinek edytował ten post 26 sierpnia 2012 - 10:49
#48
Napisano 26 sierpnia 2012 - 10:54
Dla mnie każdy gracz na początku dostaje mieszkanie w bloku, jak zasłuży, zostanie przeniesiony do lepszego mieszkania, a działka będzie płatna. Nowy gracz zbuduje na działce szałas, a jak dostanie swoje mieszkanie w bloku, dużo nie zepsuje, działki sprzedamy zaufanym graczom.
Co do majorów - może 2-3 osoby z administracji do jednego miasta, VIP-y mogą budować małe miejscowości koło metropolii. Wtedy będzie około 4-5 metropolii i kilka wioseczek.
HEROBRINE IS ALIVE REVENGE
http://gamingcrew.pl...825-eurobercik/ <--- Jeżeli ci się nudzi, zapraszam na mój profil, w którym zamieszczam opowiadania o naszym serwerze
#49
Napisano 26 sierpnia 2012 - 10:56
Ale dlaczego w miastach mają mieszkać tylko osoby z klanów?
Bo tylko ogary budują sensowne budowle i im się należy ( zazwyczaj są w klanie )
#51
Napisano 26 sierpnia 2012 - 11:07
Czyli każdy klan bedzie miał swoje miasto ?
Pawcio, była propozycja aby klany zaprzyjaźnione mieszkały w jednym mieście. Czytaj uważnie.
Dream As You'll Live Forever. Live As You'll Die Today.
#52
Napisano 26 sierpnia 2012 - 11:12
Co wy na to?
Użytkownik Darken edytował ten post 26 sierpnia 2012 - 11:12
#53
Napisano 26 sierpnia 2012 - 11:31
#54
Napisano 26 sierpnia 2012 - 11:50
Chciałbyś mieć działke 8x8 ? Ja wiem że należy ich ograniczać ale bez przesady.
#55
Napisano 26 sierpnia 2012 - 12:42
poza tym, zniszcz czyjeś coś, a on potem sie skarży, że nie zdążył zbudować do końca i ktoś mu rozwalił.
te same problemy z banowaniem...
dawanie działek jak było na starej arcadii albo nemea, nie sprawdza się bo nie zawsze jest admin lub mod, a i on nie jest w stanie sprawdzić co kto zbudował, no i nie zawsze jest online, więc część graczy odchodzi bo nie może sie doczekać działki.
swoboda całkowita i totemy, jak obecnie, tez nie działa bo jest samowolka i chaos.
dlaczego tylko członkowie klanów mogliby budować?
bo klany są jakoś zorganizowane, mają szefów i jakąś strukturę, mogą kontrolować co robią ich członkowie.
Town Major mógłby być szefem największego klanu w mieście, poprzez struktury klanowe byłby w stanie kontrolować co kto robi w jego mieście, co buduje itp.
chcę przerzucić kontrolę i odpowiedzialność za to co się dzieje w miastach na klany.
administracja nie da rady kontrolować tego co się dzieje, tylko samorządne struktury mogą
ten system nie wyklucza hoteli.
brak praw do budowania nie wyklucza praw do używania drzwi, skrzynek, łóżek. to są osobne prawa. ktoś może mieć prawo używać, a nie mieć prawa budować. major, czy klan, mogą zbudować hotel, dla nie-członków.
zwłaszcza, że system nie zabraniałby kopania poza miastem, czyli ktoś mógłby mieszkać w hotelu w miescie, a kopać i polowac poza.
nie mam tylko systemu, który to mógłby zrealizować.
stworzenie tego jest możliwe, ale wymaga pracy.
#56
Napisano 26 sierpnia 2012 - 12:51
#57
Napisano 26 sierpnia 2012 - 01:01
#58
Napisano 26 sierpnia 2012 - 01:20
Mogą być do kupienia za 16 emeraldów działki 8x8. Jak wspomniał Legend, zbudowanie mieszkania na tak małym terenie może nie być łatwe, ale nadaje się na szklarnie, sklepik itp.
A nie łatwiej byłoby wprowadzić "klasy"? Początkowi gracze są klasy I, lepsi klasy II, z możliwością kupienia w markecie terenu pod sklep (3 emeraldy za blok) i z możliwością zamieszkania w lepszym budynku, klasy III z możliwościa kupienia działki 8x8, klasy IV z możliwością kupienia działki 16x16. I klasa V która pozwala na posiadanie aż 3 działek, znaczne zniżki w sklepach.
Klasy zmieniał by admin/mod/major, żeby być w klasie III i wyższej trzeba być w klanie.
Klasa wyświetlałaby się przed nickiem na czacie jak zawód. Łatwo będzie wyłapać ambitnych graczy.
Użytkownik Eurobercik edytował ten post 26 sierpnia 2012 - 01:23
HEROBRINE IS ALIVE REVENGE
http://gamingcrew.pl...825-eurobercik/ <--- Jeżeli ci się nudzi, zapraszam na mój profil, w którym zamieszczam opowiadania o naszym serwerze